۴
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۶

حل مشکلات پهنای باند تا پایان سال

ایتنا- واعظی: مدیر جدید مخابرات بسیار با مدیر قبلی متفاوت است و امیدوار به همکاری بیشتر مخابرات هستیم.
حل مشکلات پهنای باند تا پایان سال


به گزارش ایتنا از فارس، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه کاری فعالان خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران؛ در پاسخ به سوال مدیر عامل شرکت آسیاتک و نماینده شرکت‌های اینترنتی در این مراسم، مبنی بر بلاتکلیفی یک ساله پروانه فعالیت این شرکت‌ها و نیز مشکل تامین کنندگان خدمات از جمله شرکت های مخابرات استانی و عدم ارائه پهنای باند اینترنت از زیرساخت گفت:
در حوزه پهنای باند امسال به آنچه قول داده‌ایم خواهیم رسید و سال آینده نیز این رقم افزایش خواهد یافت. در حوزه پهنای باند بین الملل نیز به اندازه ۲۰ درصد پهنای باند داخل رشد خواهیم داشت و امیدواریم در صورتی که برنامه‌های ما پیش رود و مشکلی پیش نیاید تا پایان امسال بتوانیم پهنای باند داخلی را افزایش دهیم.

واعظی با بیان اینکه ما با ورود بخش خصوصی به پروژه ایرانیان نت و با تغییرساختار آن به دنبال تغییر رویه این پروژه هستیم، گفت: ما حتی آمادگی این را داریم که برای ورود بخش خصوصی و تسریع امور ایرانیان نت (اپراتور چهارم) راه را باز کنیم و قسمت‌های مختلف آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا کار با سرعت بیشتری پیش رود.

وی گفت: شبکه فیبر نوری، کافو نوری و سرمایه‌گذاری درباره اپراتور چهارم از بخش‌هایی است که می‌تواند با حضور بخش خصوصی رونق بیشتری بگیرد و لازم است که حتما در آینده تلفن ثابت رقیب داشته باشد چرا که در شرایط انحصار اوضاع از این بهتر نخواهد شد.

وی در باره عملکرد سلیقه‌ای شرکت‌های مخابرات استانی در تامین سرویس و بلاتکلیفی در اجرا و نگهداری، نیز گفت: در این باره با این شرکت بسیار صحبت کردیم و در ضمن باید دانست که مدیر جدید مخابرات بسیار با مدیر قبلی متفاوت است و امیدواریم با همکاری بیشتر مخابرات، در آینده نقش بخش خصوصی بیشتر از گذشته دیده شود.

وی در ادامه افزود: برای رسیدن به این مهم در تمدید پروانه شرکت‌های ندا وظایف زیادی را مشخص کرده ایم از جمله رفتن برروی فیبر نوری که با اجرای آن شرکت‌های PAP می‌توانند شهرهای مختلفی را انتخاب و با سرمایه گذاری در آنها اقدام به ارایه سرویس کنند.

در واگذاری مخابرات به بخش خصوصی مشکل داشتیم
همچنین علی اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ما در واگذاری مخابرات به بخش خصوصی مشکل داشتیم که این مشکلات همچنان ادامه دارد و برای اینکه شرایط شرکت‌ها را در آینده بهتر کنیم در پیوست تعهدات مخابرات مواردی را دیده‌ایم که مشکلشان حل شود.

وی در ادامه افزود: در این مدت با خود شرکت‌ها جلساتی را برگزار و انتظاراتی را که از مخابرات داشتند دسته بندی کردیم که در پیوست‌ها لحاظ شده است تا بتوانیم از کانال‌ها، رانژه‌ها و امکانات شبکه دسترسی با سهولت و ساده‌ترین روش برای شرکت‌های PAP استفاده کنیم.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه شرکت‌ها اظهار می‌کنند: در حال حاضر با تامین کننده‌ها مشکلات دارند؛ گفت: با بردن شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت، به سمت فیکس کمپانی از انحصاری که در آن افتاده‌اند خارج می‌شوند و خود شرکت‌ها می‌توانند بستر سرویسی که ارایه می دهند را آماده کنند.

عمیدیان با بیان اینکه بزودی اجازه خدمات فوق العاده‌ای به این شرکت‌ها داده خواهد شد که بیزنس پلن آنها ارتقاء و گردش مالی آن‌ها بیشتر خواهد شد، گفت: این برنامه، برنامه ساده‌ای نیست که ظرف چند ماه بتوان آن را به نتیجه رساند با این حال جلساتی برگزار کرده‌ایم و چارچوب آن آماده شده که در جلسه بعدی سازمان تنظیم مقررات مطرح و تمدیدی که شرکت هایPAP نگران آن هستند در اسرع وقت به آنها داده خواهد شد.
کد مطلب: 33453
نام شما
آدرس ايميل شما


Reza
feedback
Iran, Islamic Republic of
ای کاش واقعاً مشکل پهنای باند اینرنت جهانی حل بشه،به خدا خیلی وعده شنیدیم ولی عمل خیر ......
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایشون وقتی از افزایش پهنای باند حرف میزنه منظورش پهنای باند بین المللی نیست. دوستان ذوق شده نشن. منظورشون پهنای باند داخلی است که معلوم نیست چیه و به چه کاری میاد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
اخ! اصلاح میکنم "ذوق زده نشن"
سجاد
feedback
United States
باز هم وعده سرخرمن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام