۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰

روبوت K5 جایگزین نیروی امنیتی شرکت مایکروسافت شد + عکس

ایتنا - این روبوت که با همکاری مایکروسافت و شرکت Knightscope ساخته شده است 1.5 متر قد و 150 کیلوگرم وزن دارد و حتی در درگیری‌های فیزیکی هم می‌تواند حریف خود را از پا دربیاورد.
روبوت K5 جایگزین نیروی امنیتی شرکت مایکروسافت شد + عکس


زندگی با روبوت‌ها در آینده نزدیک صورت نمی‌گیرد. اما مایکروسافت تصمیم گرفته است امنیت دفتر مرکزی خود در دره سیلیکون را به طور کامل به روبوت‌ها بسپارد و شبیه به فیلم‌های علمی-تخیلی، با کمک روبوت‌ها از هرگونه حملات سایبری و غیرسایبری در امان باشد.


به گزارش ایتنا از رایورز، مایکروسافت برای این کار روبوتی ساخته است که K5 نام دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این روبوت می‌تواند امنیت را به تمامی اشکال برقرار کند.

این روبوت که با همکاری مایکروسافت و شرکت Knightscope ساخته شده است ۱.۵ متر قد و ۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد و حتی در درگیری‌های فیزیکی هم می‌تواند حریف خود را از پا دربیاورد.

خوشبختانه روبوت‌های K5 هیچ گونه سلاح گرم یا سرد ندارند در عوض به عنوان سیستم‌های هشدار دهنده، حسگرهای تشخیص صدا و دوربین های هوشمند برای مانیتور کردن و گشت‌زنی در محوطه مجهز شده‌اند.

 

اگر این روبوت با مشکلی مواجه شود، سیستم هشدار دهنده خود را به صدا درمی‌آورد و بسته به نوع مشکل نیروهای امنیتی انسانی را در کوتاه‌ترین زمان به محل می‌کشاند.

گفته شده است که روبوت K5 با هر بار شارژ تا ۲۴ ساعت انرژی مورد نیاز را در خود نگه می‌دارد و در کمتر از ۲۰ دقیقه شارژ باتری خود را تکمیل می‌کند.

کد مطلب: 33367
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام