۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۳

هشدار درباره هک وب‌کم‌ها

ایتنا- وبسایت‌هایی که به دوربین‌های مداربسته دسترسی دارند با استفاده از رمزهای عبور به تصاویر دسترسی پیدا می‌کنند.
هشدار درباره هک وب‌کم‌ها


سازمان‌های ناظر بر فعالیت‌های رایانه‌ای درباره وب‌سایتی که مقر آن در روسیه است و به تصاویر هزاران وب‌کم و دوربین‌ مداربسته از جمله دوربین‌های مونیتور کودک (بیبی وب‌کم) دسترسی دارد، هشداد داده‌اند.


به گزارش ایتنا از  ایسنا، گفته می‌شود که این وب سایت با استفاده از رمزهای عبوری را که به طور پیش‌فرض تعیین شده و تغییر نکرده‌اند، به طور مستقیم تصاویر را از این سیستم‌ها دریافت کرده و پخش می‌کند.

این وب سایت از ۲۵۰ کشور مختلف تصاویر زنده می‌گیرد و پخش می‌کند.

در حال حاضر این وب سایت تنها در بریتانیا به ۵۰۰ فید دسترسی دارد. این فیدها شامل تصاویری از اتاق خواب یک کودک در بیرمنگام، یکی از دفاتر کاری در واریک شایر، یک باشگاه وزرشی در منچستر و فضای داخلی یک فروشگاه در لندن است.

پایگاه اطلاعاتی این وب سایت نشان می‌دهد که به ۴۴۹۱ دوربین در آمریکا، ۲۰۵۹ دوربین در فرانسه و ۱۵۷۶ دوربین در هلند دسترسی دارد. به صاحبان بیبی وبکم توصیه شده که رمز عبور سخت انتخاب کنند.

همچنین از بعضی از کشورهای در حال توسعه چون نیکاراگوئه، پاکستان، کنیا، پاراگوئه و زیمبابوه تعداد کمتری فید در اختیار این وب سایت قرار دارد. بعضی از فیدها تصاویر ثابتی را نشان می‌دهند و به نظر می رسد که درست کار نمی‌کنند.

سازمان‌های ناظر بر حریم خصوصی در اروپا عنوان این وب سایت را به رسانه‌ها اعلام کرده‌اند اما بی‌بی‌سی از انتشار آن خودداری کرده است.

کریستوفر گراهام، کمیسر اطلاعات در بریتانیا می‌گوید که رسانه‌های دیگر ممکن است با انتشار عنوان آن باعث شوند که حجم عظیمی از کاربران اینترنتی از این وب سایت دیدن کنند.

گراهام نسبت به "افرادی که جاسوسی می‌کنند" هشدار داده و در ادامه گفته است: اگر این سایت آنطور که ادعا می‌کند قصد دارد مردم را نسبت به نقص‌های امنیتی در اینترنت آگاه کند، پس باید حال که همه ما می‌دانیم، سایت را تعطیل کند.

او ضمن تاکید بر آنکه وجود چنین وب سایتی در بریتانیا که غیر قانونی است گفت که با مقامات روسی و سایر کشورها همکاری خواهد کرد تا این وب سایت بسته شود.

به صاحبان دوربین‌های مداربسته توصیه شده است که برای سیستم‌های خود رمزهای عبوری انتخاب کنند که حدس آن دشوار است و به رمزهای عبوری که از پیش برای این دستگاه‌ها در نظر گرفته شده، اکتفا نکنند.

همچنین به آنها توصیه شده است که به جز در موارد ضروری، کنترل از راه دور این دستگاه‌ها را خاموش کنند.
کد مطلب: 33326
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام