۰
plusresetminus
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۲

تنش سایبری چین و آمریکا بالا گرفت

ایتنا- دولت آمریکا چین را به هک کردن سایت‌های چند شرکت خصوصی آمریکایی که در زمینه امور هسته‌ای، فلزات و انرژی خورشیدی فعالیت می‌کنند، متهم کرد.
تنش سایبری چین و آمریکا بالا گرفت


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از رویترز، دولت آمریکا که بر طبق افشاگری‌های اسنودن خود بزرگترین شبکه جاسوسی سایبری در جهان را هدایت می‌کند، باز هم به تاکتیک فرار به جلو متوسل شده و چین را به سرقت اسرار تجاری شرکت‌های آمریکایی متهم کرده است.


این چندمین بار است دولت آمریکا چنین اتهامی را به چین وارد کرده و با لفاظی‌های خود به تنش بین دو کشور دامن می‌زند. چین هم مطابق معمول این اتهامات را با سرعت تکذیب کرده و می‌گوید این ادعاها ساخته و پرداخته دولت آمریکاست و کاخ سفید با این اظهارات به اعتماد میان دو کشور آسیب می‌زند.

دو کشور سال گذشته برای کاهش تنش در زمینه جاسوسی سایبری اقدام کرده و حتی در این زمینه ملاقاتی میان روسای جمهور دو کشور صورت گرفت، اما از آن زمان تا به حال جاسوسی سایبری یکی از محورهای دائمی وارد آوردن اتهام به چین از سوی آمریکا بوده است.

از جمله شرکت‌هایی که آمریکا مدعی خسارت دیدنشان است می‌توان به Alcoa ، Allegheny Technologies ، United States Steel Corp و Toshiba اشاره کرد. البته رقم این خسارت ادعایی افشا نشده است.
- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۹۰۱۰۰۰۰۵۹#sthash.Ap۴uQM۰T.dpuf
کد مطلب: 33302
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام