۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۱

شکایت کاربران آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس ۱۲۸ گیگابایتی از کرش کردن و ریست های مداوم!

ایتنا- آیفونی‌ها از ریست شدن گوشی‌هایشان گلایه دارند.
شکایت کاربران آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس ۱۲۸ گیگابایتی از کرش کردن و ریست های مداوم!

برخی از کاربران آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس ۱۲۸ گیگابایتی اپل از مشکلی می‌گویند که باعث می‌شود گوشی کرش کرده و مدام ری‌استارت شود.

ظاهرا این مشکل برای دارندگان آیفون ۱۲۸ گیگابایتی که عملا فضای اپلیکیشن بزرگتری هم دارد به وجود می‌آید. برخی معتقدند این مشکل سخت افزاری بوده و به علت فضای اضافه شده به گوشی است.

درحالی که هنوز علت اصلی مشخص نشده، برخی گزارش‌ها از آن حکایت دارد که امکان دارد این مشکل به علت وجود کنترل‌کننده برای حافظه فلش TLC موجود در دستگاه (triple-level cell نوعی از حافظه NAND که از هر سلول برای ذخیره ۳ بیت از اطلاعات استفاده می‌کند) باشد.

بنا بر این گزارش‌ها این مشکل جدید است چراکه شرکت اپل در گذشته از حافظه فلش NAND مدل MLC ، (multi-level cell) برای دستگاه‌های آیفون استفاده می‌کرد.

فعلا تنها راه‌حل برای دارندگان دستگاه‌های آیفون که دچار این ریست‌های مداوم می‌شوند مراجعه به فروشگاه‌های اپل و تعویض گوشی است. برخی می‌گویند این عیب فنی که به طور عمده در نسخه ۱۲۸ گیگاباتی آیفون ۶ پلاس وجود دارد شاید به علت وجود مشکلی در IC کنترل کننده برای حافظه فلش NAND TLC باشد.

در همین حال بسیاری از گزارش‌های منتشر شده از کارایی پایین خواندن از حافظه در Samsung SSD ۸۴۰ و ۸۴۰ EVO که از TLC NAND استفاده می‌کنند و وجود مشکل در IC کنترل کنند آن حکایت دارد که احتمالا علت اصلی عیب این آیفون‌ها باشد.

اپل برای حل این عیب با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهد شد اما این ادعا کاملا بر اساس حدس و گمان است چون این مشکل هنوز به فراوانی نرسیده و علت اصلی هم هنوز معلوم نیست.

درحالی که آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس از زمان رونمایی در شهریور ماه در حالی که همواره مورد تحسین قرار گرفته‌اند در عین حال ایراد‌هایی که در درجه اول به iOS ۸ وiOS 8.1 مربوط می‌شود را تجربه کرد‌ه‌اند.

در آپدیت iOS 8.0.1 در بعضی از مدل‌های آیفون جدیدتر سرویس شبکه تلفن همراه و حسگر اثر انگشت تاچ‌آی‌دی قطع شد.

برخی دیگر گزارش کردند که بعد از آپدیت به iOS ۸ یا خریدن مدل جدید آیفون نمی‌توانند با بلوتوث به سیستم صوتی ماشین متصل شوند. این مشکل در آپدیت‌های بعدی تا حد زیادی برطرف شد.

منبع: فارنت
کد مطلب: 33236
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام