۶
۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰
علیرغم وعده دولت برای افزایش سرعت اینترنت

از افزایش سرعت اینترنت خبری نیست، فعلا منتظر شبکه ملی اطلاعات بمانید!

ایتنا- واعظی: تا زمان اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات، سرعت در بخش خانگی در همین حد خواهد بود.
از افزایش سرعت اینترنت خبری نیست، فعلا منتظر شبکه ملی اطلاعات بمانید!


وزیر ارتباطات که خود از منتقدان جدی سرعت و کیفیت اینترنت محسوب می‌شود در تازه‌ترین صحبت‌های خود افزایش سرعت اینترنت را نیازمند راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات دانسته و خاطرنشان کرده است: پیش از افتتاح این شبکه تغییری در سرعت مشترکان خانگی نخواهیم داشت.


به گزارش ایتنا از ایسنا، بحث سرعت و کیفیت اینترنت در کنار تعرفه‌های آن از جمله مسائلی است که مورد گلایه و انتقاد کاربران قرار دارد و در مقاطع مختلف زمانی مسئولان پاسخ‌های متنوعی به این مطالبه داده‌اند.

به عنوان مثال در دولت قبل وقتی به طرح انتقاداتی از وضعیت اینترنت پرداخته می‌شد، محمدحسن نامی - وزیر وقت ارتباطات دولت دهم - خاطرنشان کرد: از نظر من وضعیت فعلی اینترنت خوب است.

اما وزیر ارتباطات دولت یازدهم نسبت به وضعیت اینترنت انتقاد کرده و یادآور شده بود که از نظر او همچنان وضعیت اینترنت دور از شان مردم است.

بر همین اساس او از ابتدای کار خود بهبود این وضعیت را مورد توجه قرار داده و تلاشهای متعددی در این راه به کار گرفته و از جمله در زمینه افزایش پهنای باند اقدامات متعددی صورت داد.

البته واعظی پیش‌تر و در اردیبهشت ماه امسال نیز بر روی صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی داخلی خاطرنشان کرد که برای تامین زیرساختهای مناسب برای دسترسی به اینترنت با کیفیت خوب کاربران باید ۱۸ ماه صبر کنند.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد: شرایط اینترنت تا پایان سال ۹۴ به شرایط قابل قبولی برسد.

محمود واعظی همچنین متذکر شد:از شروع دولت تدبیر و امید، وزارت ارتباطات پروژه هایی را برای توسعه زیرساخت اینترنت کشور تعریف کرده است که از امسال شروع شد و اتمام آن دو سال طول خواهد کشید. امیدوارم که با پیشرفت این پروژه‌ها به تدریج گشایشی در افزایش پهنای باند رخ خواهد داد. برخی از دانشجویان فکر می کردند که با زیرساخت موجود می توان سرعت اینترنت را بالا برد و پهنای باند را افزایش داد.

برای روشن شدن موضوع او زیرساخت اینترنتی موجود در کشور را به شبکه آبرسانی تشبیه کرده و گفته بود برای آبرسانی بیشتر به خانه‌ها نیازمند افزایش مخازن آب و افزایش قطر لوله‌ها هستیم. در این تشبیه افزایش مخازن آب به معنای پهنای باند و قطر لوله‌ها به معنای شبکه انتقال است. پس باید کمی صبر کنیم تا پروژه‌های زیرساختی به نتیجه برسد تا بتوانیم سرعت و پهنای باند مورد نیاز جوانان و مردم عزیز کشورمان را تامین کنیم. البته بنا داریم به تدریج گشایشهایی در وضعیت اینترنت به وجود آید، ولی انشاالله شرایط در پایان سال ۹۴ به شرایط قابل قبول خواهد رسید.

وی تیرماه امسال در اظهار نظر دیگری درباره سرعت اینترنت اظهار کرد: باور کنید سالهاست برای زیرساخت امور حوزه اینترنت سرمایه‌گذاری نشده است و ما در این ۱۰ ماه گذشته پروژه‌هایی طراحی کرده‌ایم که باید حدود چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم.

حال پس از تمام این تفاسیر وزیر ارتباطات در تازه‌ترین صحبتهای خود و در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر زمان بهبود شرایط اینترنت کشور به شبکه ملی اطلاعات و تاثیر آن در بهبود سرعت اشاره و تاکید کرد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در حوزه‌هایی مانند مراکز علمی و تحقیقاتی، مراکز دانشگاهی یا اقتصادی و مواردی از این دست برنامه‌ریزی‌هایی برای سرعت اینترنت دردستور کار قرار گرفته اما در بخش خانگی سرعت همچنان تا زمان راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در حد فعلی باقی خواهد ماند.

وی همچنین اظهار کرد: آنچه برخی شرکت‌ها در حوزه ارائه اینترنت ۲۰ مگ و یا حجم‌های بالا مطرح می کنند نیز معمولا از نظر حجمی است و تا زمانی که شبکه ملی اطلاعات اجرایی نشده باشد نمی توان چنین قول‌هایی به مردم داد. بر همین اساس تا زمان اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات سرعت اینترنت برای بخش خانگی در همین حد فعلی خواهد بود.
کد مطلب: 33200
نام شما
آدرس ايميل شما


یه شخص
feedback
Iran, Islamic Republic of
ما منتظر شما نیستیم و نبودیم
ما از شماها که چند دهه است که مردم رو با عقب مونده گی تکنولوژی نگه داشتید انتظار هیچی نداریم.
از بعضیها به این مملکت ضرر نرسه سود پیشکش.
بارها اعلام کردید نمیتونیم جلو پیشرفت تکنولوژی رو بگیریم(من 100% مطمعنم اگه میتونستید این کارو میکردید).
این دوره از تاریخ میشه درس واسه آینده گان از این لحاظ که محدود نگه داشتن مردم از استفاده از ابزارهای نوین تکنولوژی چیزی جز ضرر واسه ملتها و دولتها نداره.
بخت برگشته ما جونا ایرانی هستیم که تو این برهه ی زمانی در ایم مملکت به دنیا اومدیم تا مورد آزمایش انواع افکارهای مختلف قرار بگیریم.
من یه نفر منتظر اینترنت ماهوارهای شرکتهای اونور آبی هستم مثل پروژه o3b گوگل که اینترنت رایگان با سرعت بالا به همه جای دنیا یده.
hossein
feedback
Iran, Islamic Republic of
خلاصه یعنی اینکه[انترانت] اینترنت داخلی با سرعت بالا و حجم فعلاً نامشخص و خداحافظ اینترنت بین الملل تاپایان سال 94 ............
:-((
یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
امیدواری؟؟ به شما؟؟ حتی شوخی اش هم جایز نیست !!!!! :-)
feedback
Iran, Islamic Republic of
او زیرساخت اینترنتی موجود در کشور را به شبکه آبرسانی تشبیه کرد!!!
برادر عزیز...وزیر محترم،شما پاتونو از روی شلنگ و لوله یا هرچی وردارید و نذارید کوسه یا گربه ای اونارو بخوره جلوشم سد درست نکنید مشکل سرعت حل میشه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
مسخرست، اون پهنای باندی هم که قراره بعد تحقق این شبکه کذایی بالا بره پهنای باند داخلی سایتهای فارس و تبیانه نه اینترنت!!
از چی وحشت دارید آقایان که اینجور جلوی مهمترین اختراع 100 سال اخیر رو میگیرید؟؟
خداروشکر که دهها پروژه اینترنت آزاد و ماهواره ای در حال طی فازهای پایانیشون هستند که امثال مارو از این فاجعه ای که برامون ساختید رهایی بدن!
feedback
United States
وزیر عزیز وقتی نوشته های شما رو میخوانم به یاد داستان های جورج اورول می افتم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام