۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۵

مدل رایانه‌ای برای ردیابی بیماری ابولا در کشورها

ایتنا - برخی کشورهای اصلی اروپایی از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و ... بیش از دیگر کشورها در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند.


یک دانشمند سرشناس تلاش کرده است با استفاده از فناوری‌های Wolfram، نقشه کشورهایی که بیشتر در معرض شیوع بیماری ابولا قرار دارند را منتشر کند.


به گزارش ایتنا از رایورز، اگرچه رایانه اختصاصی مبتنی بر فناوری Wolfram هنوز در مرحله آزمایش به‌سر می‌برد و مدل مفهومی آن ساخته شده است، اما دکتر "مارکو تیِل"(Marco Thiel) از دانشگاه Aberdeen بر این باور است که این سیستم می‌تواند گسترش ویروس ابولا را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

این پزشک برای رسیدن به هدف خود اطلاعات جامع از جمله تعداد جمعیت و میزان تراکم جمعیت را جمع‌آوری کرده و بر اساس آن یک پایگاه داده با نام Wolfram Mathematica راه‌اندازی کرده است که به کمک آن می‌توان به طور دقیق محاسبه کرد کدام یک از کشورها بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری ابولا قرار دارند.

دکتر تیِل هم‌اکنون سیستم خود را در برخی فرودگاه‌های آمریکا مورد استفاده قرار می‌دهد و قرار است به زودی این سیستم در بخش پروازهای ورودی تمام فرودگاه‌های کشور آمریکا نصب شود تا جلوی ورود افراد مبتلا به ویروس ابولا گرفته شود.

 

او در این خصوص گفت: «این سیستم نشان می‌دهد که ساختار شبکه جامع هرچند در مناطق جغرافیایی دور از هم راه‌اندازی شده باشد می‌تواند نقش مهم و اساسی ایفا کند.»

بررسی‌های دکتر تیِل در بخش پروازهای ورودی فرودگاه‌ها نشان داده است که بعضی از کشورهای اروپایی در معرض خطر جدی قرار دارند و احتمال ورود بیماری ابولا به آن‌ها بسیار زیاد است.

او توضیح داد: «برخی کشورهای اصلی اروپایی از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و ... بیش از دیگر کشورها در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند و مدل‌های به‌دست آمده از شبکه ارتباطی داخل فرودگاه نشان می‌دهد که احتمال ورود افراد آلوده به این کشورها بسیار زیاد است.»
 
کد مطلب: 33115
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام