۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۱

پنهان کردن بدافزارهای اندرویدی در فایل های تصویری

ایتنا- روش جدیدی که به مهاجمان اجازه می دهد تا برنامه های اندرویدی رمزگذاری شده مخرب را در داخل تصاویر پنهان کنند می تواند برای فرار از تشخیص داده شدن توسط محصولات آنتی ویروس و اسکنر بدافزار گوگل پلی، مورد استفاده قرار گیرد.
پنهان کردن بدافزارهای اندرویدی در فایل های تصویری


روش جدیدی که به مهاجمان اجازه می دهد تا برنامه های اندرویدی رمزگذاری شده مخرب را در داخل تصاویر پنهان کنند می تواند برای فرار از تشخیص داده شدن توسط محصولات آنتی ویروس و اسکنر بدافزار گوگل پلی، مورد استفاده قرار گیرد.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، این حمله توسط Axelle Apvrille، محققی از Fortinet طراحی شده است و Albertini روز پنج شنبه در کنفرانس کلاه سیاه اروپا که در آمستردام برگزار شده بود اثبات ادعای خود را نشان داد.

روشی که توسط Albertini نشان داده شد AngeCryption نام دارد که می تواند عملیات رمزگذاری فایل های ورودی و خروجی که از AES استفاده می کنند را با بهره گیری از ویژگی های برخی فرمت های فایل ها که به فایل ها اجازه می دهد علیرغم داشتن داده های بدردنخور معتبر باقی بمانند کنترل کند.

AngeCryption به کاربر اجازه می دهد تا یک فایل ورودی و یک فایل خروجی را انتخاب نماید و تغییرات لازم را اعمال نماید در نتیجه هنگامی که فایل ورودی با یک کلید خصوصی با استفاده از AES در حالت CBC رمزگذاری می شود، این روش فایل خروجی مورد نظر را ایجاد می کند.

محققان امنیتی ایده خود را فراتر بردند و این روش را بر روی فایل های APK (بسته های برنامه های کاربردی اندروید) اعمال کردند. آن ها برای نشان دادن ادعای خود برنامه کاربردی ایجاد کردند که به راحتی می تواند یک تصویر PNG از بازیگر جنگ ستارگان با نام Anakin Skywalker را نشان دهد.
با این حال، این برنامه می تواند به منظور ساختن فایل دوم APK که قابل نصب است، تصویر را با کلید خصوصی رمزگشایی کند.

در نمایش محققان، APK مخفی شده در تصویر برای نمایش تصویری از Darth Vader طراحی شده است اما مهاجم واقعی می تواند به جای آن از یک برنامه مخرب برای سرقت پیام های متنی، عکس ها، تماس ها یا سایر داده ها استفاده نماید.

Apvrille گفت: این حملات بر روی اندروید ۴.۴.۲، آخرین نسخه از سیستم عامل کار می کند. این مساله به گروه امنیتی اندروید اطلاع داده شده است و آن ها در حال بررسی برای انتشار یک برطرف کننده می باشند.

او افزود: این آسیب پذیری ممکن است برای یک یا دو سال بر روی بسیاری از گوشی ها باقی بماند.
کد مطلب: 33011
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام