۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰

بازار داغ لوازم جانبی موبایل‌های هوشمند

ایتنا- لوازم جانبی ویژه گوشی‌های موبایل درآمدی برابر 1/51 میلیارد دلار را تا پایان سال 2014 ایجاد می‌کنند
بازار داغ لوازم جانبی موبایل‌های هوشمند


بازار لوازم جانبی محصولات دیجیتال شخصی هم درست مانند بازار این محصولات در سال‌های اخیر رونق زیادی پیدا جدید به بازار، موج جدیدی از لوازم جانبی متنوع آن وارد بازار شده و فروش قابل توجهی را هم نصیب تولیدکنندگانشان می‌کنند.


جدیدترین گزارش‌های منتشر شده در این زمینه هم این موضوع را تایید می‌کنند. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی موسسه ABI Research در این مورد، لوازم جانبی ویژه گوشی‌های موبایل درآمدی برابر ۱/۵۱ میلیارد دلار را تا پایان سال ۲۰۱۴ تولید می‌کنند. قاب‌های محافظ همچنان بیشترین سهم را از فروش و تولید درآمد در این بازار دارند.

این گزارش نشان می‌دهد که میزان صادرات جهانی قاب‌های محافظ گوشی تا پایان سال ۲۰۱۴ به ۵۵۷ میلیون دستگاه می‌رسد و این میزان، درآمدی برابر ۱۳ میلیارد دلار تولید می‌کنند. بعد از قاب‌های محافظ، شارژرهای اضافی و کارت‌های حافظه پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین محصولات بازار لوازم جانبی ویژه گوشی‌های موبایل هستند.

«توماس مک‌کارتی» یکی از تحلیلگران و کارشناسان موسسه ABI Research در این مورد می‌گوید: «کاربران و مصرف‌کنندگان به دنبال لوازمی برای محافظت بیشتر از موبایل‌های هوشمندشان هستند. در واقع موبایل‌های هوشمند جدید که مجهز به سخت‌افزارهای مدرن‌تر و ظریف‌تر در کنار صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر هستند، طبیعتا میزان آسیب‌پذیری بیشتری هم دارند. همین موضوع باعث شده است که کاربران این موبایل‌های هوشمند جدید به فکر استفاده از ابزارهای و لوازم جانبی جدید و بهتر برای محافظت از دستگاه‌های محبوب‌شان بی‌افتند.

بعضی از این قاب‌های محافظ همچنین دارای محفظه‌هایی برای نگه داشتن کارت‌های اعتباری هستند که به همین دلیل هم بیشتر مورد توجه قرار گرفته و فروش بسیار خوبی هم به‌دست می‌آورند.»

لوازم جانبی مجهز به بلوتوث هم بیشترین سهم را از صادرات لوازم جانبی دستی هوشمند در طول پنج سال آینده در اختیار خواهند داشت. این گزارش نشان می‌دهد که فروش جهانی لوازم جانبی مجهز به بلوتوث در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ رشد حدود ۲۰‌درصدی را تجربه خواهد کرد. این محصولات معمولا طرفداران زیادی دارند، چون کار با آنها برای همه کاربران امکان‌پذیر و ساده است. از طرفی به‌طور کلی آنچه مربوط به سرگرمی می‌شود، اغلب با توجه واستقبال کاربران هم مواجه می‌شود.


آی‌فون ۶ و یک رکورد جدید
محصولات دیجیتال شخصی اپل همیشه طرفداران زیادی در بازارهای جهانی داشته‌اند و همین موضوع باعث شکل‌گیری بازارهای حاشیه‌ای پررونقی مانند بازار لوازم جانبی ویژه این ابزارها شده است. حالا گویا ورود مدل‌های جدید گوشی‌های آی‌فون شرکت اپل به بازار باعث ثبت رکورد جدیدی در میزان فروش لوازم جانبی گوشی‌های موبایل در بازار بزرگ ایالات متحده آمریکا شده است.

به این ترتیب آمارها نشان می‌دهد که به دنبال معرفی و عرضه گوشی‌های iPhone 6 و 6 Plus میزان فروش بازار لوازم جانبی گوشی‌های موبایل در دو هفته گذشته تا ۴۳‌درصد افزایش پیدا کرده و به رقم ۲۴۹‌میلیون دلار رسیده است.

براساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی NPD در این زمینه، میزان فروش لوازم جانبی ویژه گوشی‌‌های آی‌فون جدید بسیار بیشتر از فروش لوازم جانبی ویژه iPhone 5S و C5 در سال گذشته میلادی بوده است.

میزان فروش لوازم جانبی گوشی‌های موبایل در سال گذشته میلادی و بعد از معرفی و عرضه دو گوشی iPhone 5S و C5 برابر ۱۹۵ میلیون دلار بوده است که تنها ۱۷ درصد رشد را در طول دو هفته پس از معرفی این گوشی‌ها به ثبت رسانده بود. طبق این گزارش ۴۱ درصد از خریداران آی‌فون جدید لوازم جانبی را هنگام خرید آی‌فون تهیه می‌کنند، اما ۵۹ درصد بقیه پس از ترک فروشگاه اقدام به خرید این لوازم می‌کنند.
کد مطلب: 32975
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام