۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۶

لنوو به دنبال خرید بلک‌بری است

ایتنا- به نظر می‌رسد لنوو قصد دارد گستره‌ کار خود را با خرید بلک‌بری افزایش دهد.
لنوو به دنبال خرید بلک‌بری است


لنوو سال قبل با گرفتن گوی سبقت از اچ‌پی در بازار کامپیوتر‌های شخصی به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ پی سی در دنیا تبدیل شد.
کمی بعد کسب کار خود را گسترش داد و به بازار تلفن‌های همراه ورود کرد و چه گزینه‌ای بهتر از موتورولای به‌گل‌ نشسته برای شروع، لنوو پس از تصاحب موتورولا به قیمت ۲.۹۱ میلیارد اقدام به ترسیم راهی مطمئن برای این شرکت کرد.

اما به نظر می‌رسد شایعات قوت پیداکرده‌اند و بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی کامپیوترهای شخصی در جهان قصد دارد بلک‌بری را نیز به زیر سلطه‌ی خود درآورد.

بر اساس خبرهای منتشرشده لنوو در سال پیش نیز قصد داشت بلک‌بری را به یک کمپانی چینی تبدیل نماید که صاحبان این شرکت کانادایی در برابر پیش نهاد لنوو مقاومت کرده بودند، اما حال به نظر می‌رسد عزم لنوو برای تصاحب بلک‌بری مصمم‌تر شده به‌نحوی‌که حاضرشده است به ازای هر سهم بلک‌بری ۱۵ دلار بپردازد و ممکن است این رقم را تا ۱۸ دلار نیز بالا ببرد.

همان‌گونه که میدانیم بلک‌بری صاحب گوشی‌هایی با ضریب امنیت فوق‌العاده بالاست به‌گونه‌ای که حتی کارمندان پنتاگون نیز از این تلفن‌ها برای انجام کارهای شخصی خود استفاده می‌کنند.

به همین دلیل دولت کانادا در حال سنگ‌ اندازی در برابر پیشنهاد لنوو که یک شرکت چینی محسوب می‌شود است، زیرا نمی‌خواهد تلاش و اعتبار بلک‌بری به‌عنوان یک شرکت کانادایی زین پس زیر سؤال رود.

طبق گفته‌ی لنوو این کمپانی قصد دارد در چند ماه آینده وارد بازار فروش آنلاین محصولات مختلف نیز شود، اخیراً نیز شایعه شده بود که بود لنوو قصد دارد در جهت رقابت با شیائومی که یکی از اصلی‌ترین رقبای لنوو در چین محسوب می‌شود یک کارخانه‌ی گسترده جدید در چین راه‌اندازی نماید.

درهرحال با وجود اینکه بلک‌بری دوران سختی را پشت سر گذاشته است به نظر می‌رسد آینده‌ی موفقی در انتظار این شرکت محبوب باشد. همان‌گونه که در اخبار شنیدیم در تازه‌ترین موفقیت، این شرکت کانادایی توانست تنها در ۲ روز پس از عرضه‌ BlackBerry Passport تمام نسخه‌های تولیدشده از این گوشی را پیش‌فروش کند و در حال حاضر امکان سفارش آن وجود ندارد.

به نظر شما بلک‌بری در صورت ادامه‌ راه، می‌تواند به‌جای گاه اصلی خود بازگردد؟
کد مطلب: 32936
نام شما
آدرس ايميل شما


yasin parad
feedback
Iran, Islamic Republic of
چراکه نه حتما میتونه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام