۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۴
شرکت MasterCard عرضه کرد

نخستین کارت اعتباری جهان با قابلیت تشخیص اثر انگشت

ایتنا - این کارت اعتباری هوشمند به‌جز حسگر داخلی اثر انگشت، سیستم امنیتی ذخیره داده‌ها را در خود جا داده است که اطلاعات بیومتریک صاحب کارد داخل آن ذخیره می‌شود.
نخستین کارت اعتباری جهان با قابلیت تشخیص اثر انگشت


شرکت MasterCard از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کارت‌های اعتباری در جهان مدل جدیدی از کارت‌های هوشمند برای پرداخت‌های غیرنقدی را مورد آزمایش قرار می‌دهد که برای آن امکان تشخیص اثر انگشت هم فراهم شده است.


به گزارش ایتنا از رایورز، این شرکت از ساخت مدل جدید کارت‌های اعتباری خبر داده است که روی آن حسگر تشخیص اثر انگشت وجود دارد و این امکان را فراهم می‌کند که برای جابه‌جای پول، بدون نیاز به استفاده از کدهای PIN کاربر با اثر انگشت خود بتواند این کار را انجام دهد.

شرکت MasterCard مدل مفهومی نخستین کارت اعتباری مجهز به حسگر اثر انگشت را که به کمک شرکت نروژی Zwipe ساخته است در شهر لندن در معرض دید عموم قرار داد.

این کارت اعتباری هوشمند به‌جز حسگر داخلی اثر انگشت، سیستم امنیتی ذخیره داده‌ها را در خود جا داده است که اطلاعات بیومتریک صاحب کارد داخل آن ذخیره می‌شود و بر این اساس این اطلاعات شخصی فقط روی کارت ذخیره می‌شوند و هیچ منبع اطلاعاتی خارجی به آنها دسترسی ندارد.

 

این کارت اعتباری همچنین یک تراشه EMV را در خود جا داده است که در کشورهای اروپایی برای پرداخت الکترونیکی به جای نوار مغناطیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و امنیت سیستم‌های مالی را ارتقا می‌دهد.

مدل مفهومی نخستین کارت اعتباری جهان مجهز به حسگر اثر انگشت نسبت به کارت‌های اعتباری معمولی اندکی ضخیم‌تر است که این اتفاق به خاطر قرار گرفتن باتری داخل آن است.

شرکت Zwipe اعلام کرد که با بررسی‌های کنونی خود می‌کوشد مدل نهایی این کارت اعتباری را بدون نیاز به استفاده از باتری روانه بازار کند و سیستمی طراحی کند که انرژی مورد نیاز کارت از ترمینال‌های پرداخت در اختیار آن قرار گیرد.

قرار است نخستین مدل از کارت‌های اعتباری هوشمند مجهز به حسگر اثر انگشت سال ۲۰۱۵ میلادی به صورت عمومی مورد استفاده قرار گیرد.
 
کد مطلب: 32879
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
کارت اعتباری اصلا چی چی هست ؟
دسته چک بهمراه داره ؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام