۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۲

تعرفه تلفن ثابت تعدیل می‌شود؟

ایتنا- مدیرعامل مخابرات: تعرفه‌ها باید براساس استاندارد‌های بین‌الملل تعریف شود.
تعرفه تلفن ثابت تعدیل می‌شود؟


طی ماه‌های گذشته بارها مدیران مخابراتی از بالا‌بودن هزینه‌های توسعه و نگهداری شبکه خبر داده و در عین حال یادآور می شوند که تعرفه‌های تلفن ثابت حتی کفاف هزینه‌های نگهداری و توسعه شبکه مخابرات را هم نمی‌دهد. برهمین اساس این سوال پیش آمده که آیا مخابرات به دنبال بالا‌بردن تعرفه‌های تلفن ثابت است؟


به گزارش ایتنا از ایسنا، مدیر عامل شرکت مخابرات در این باره معتقد است: از نظر ما باید تعرفه‌ها براساس استاندارد‌های بین‌الملل تعریف شود.

کاظم ابراهیمی‌ صدر‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا شرکت مخابرات قصد افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت را دارد، اظهار کرد: از نظر ما باید تعرفه‌ها باید براساس استاندارد‌های بین‌الملل باشد.

وی ادامه داد: من به این موضوع کاری ندارم که تعرفه‌های فعلی کفاف هزینه‌ها را می‌دهد یا خیر. اما ما تا پیش از اجرای همکدسازی تلفن ثابت حداقل دریافتی که برای یک دقیقه مکالمه بین شهری داشتیم ۳۰ تومان بود اما اکنون این رقم به ۳۰ ریال رسیده و چیزی حدود یک دهم شده است. از سوی دیگر برخی استان‌ها مانند اصفهان حدود ۲۰ تا ۳۰ شهر و یا تعداد بالایی روستا دارند که قبلا این افراد با تعرفه ۳۰ تومانی تماس‌های درون‌استانی خود را برقرار می‌کردند، اما اکنون همان‌طور که گفته شد این رقم به سه تومان رسیده است که این مساله فشار زیادی را از نظر درآمدی به مخابرات اعمال می‌کند.

ابراهیمی ادامه داد: بر این اساس ما به دنبال بررسی مجدد تعرفه‌های تلفن ثابت هستیم البته بحث ما بحث افزایش قیمت نیست و بحث تعدیل است حال شاید در این بررسی‌ها افزایش تعرفه صورت گرفته و یا شاید هم صورت نگیرد. در هر صورت در حال حاضر پیگیری مخابرات برای افزایش تعرفه‌ها را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنم.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: ما به دنبال آن هستیم که با ارائه سرویس‌های مختلف مانند ارائه‌ بسته‌های متشکل از تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت بتوانیم تا حدی این رقم را اصلاح کنیم، چرا که ارائه‌ی این بسته‌ها می‌تواند به نوعی سودآوری برای مخابرات به همراه داشته باشد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید حمایت وزارت ارتباطات از ارائه چنین سرویس‌هایی به نوعی فراهم آوردن شرایط رقابت ناسالم با شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت محسوب می‌شود؟ توضیح داد: ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که بسته‌های اینترنتی خود را از با ترکیب تمام اپراتورهای اینترنت و به ویژه شرکت‌های PAP ارائه کنیم.
کد مطلب: 32851
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام