۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۸

سرقت هزاران عکس کاربران اسنپ چت از سوی هکر‌ها

ایتنا- هکرها با حمله به برنامه همراه اسنپ چت موفق شدند بیش از 200 هزار عکس و ویدیوی کاربران برنامه یاد شده را به سرقت ببرند.
سرقت هزاران عکس کاربران اسنپ چت از سوی هکر‌ها


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از رویترز، از این برنامه برای ارسال عکس‌ها و ویدیوهایی که بعد از مشاهده بلافاصله حذف می‌شوند استفاده می‌شود و لذا بسیاری از کاربران از برنامه یاد شده برای ارسال تصاویر و فیلم‌هایی با محتوای غیراخلاقی استفاده کرده‌اند.


برخی از عکس‌ها و فیلم‌های به سرقت رفته از این طریق در سایت‌های اینترنتی منتشر شده و برای افرادی که چهره‌شان در آن‌ها مشخص است بی‌آبرویی به بار آورده است.

تنها چند هفته پیش هک شدن سرویس آی کلود شرکت اپل موجب نشت تصاویر خصوصی و بعضاً غیر اخلاقی بازیگران مشهور هالیوود در فضای مجازی شد.

مدیران اسنپ چت گفته‌اند هکرها با استفاده برنامه‌ای ثالث که ذخیره سازی عکس‌ها و ویدیوهای اسنپ چت در حین انتقال آن‌ها را ممکن می‌کند دست به این اقدام مجرمانه زده‌اند. چون در حالت عادی این عکس‌ها و ویدیوها تنها بعد از چندثانیه نمایش حذف می‌شوند.

منابع خبری حجم ویدیوها وعکس‌های به سرقت رفته از این طریق را بالغ بر ۱۳ گیگابایت برآورد کرده و می‌گویند یک پایگاه داده بزرگ برای جستجو در این عکس‌ها و فیلم‌ها هم ایجاد شده است.

نکته نگران‌ کننده آن است که برخی از این عکس‌ها و ویدیوها مربوط به افراد کم سن و سال است و ممکن است مورد سوء استفاده جانیان اینترنتی قرار بگیرد.
کد مطلب: 32790
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام