۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲

آخرین وضعیت شبکه ملی فیبرنوری

ایجاد 62 هزار کیلومتر فیبرنوری تا سال 94
ایتنا- ظرفیت شبکه فیبر نوری باید در پایان سال ۹۴ به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار کیلومتر برسد.
آخرین وضعیت شبکه ملی فیبرنوری


توسعه شبکه ملی فیبرنوری کشور و رشد ۱۴۷ درصدی آن از جمله برنامه های پنجم توسعه کشور است که باید تا سال ۹۵ محقق شود؛ از این رو وزارت ارتباطات اعلام کرده که ظرفیت این شبکه از ۵۱ هزار کیلومتر در ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال ۹۴ به ۶۲ هزار کیلومتر می رسد.


به گزارش ایتنا از مهر، گسترش شبکه ارتباطات کشور بر بستر فیبرنوری از جمله اهداف برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مکلف کرده رشد ۱۴۷ درصدی شبکه ملی فیبرنوری و رشد یکهزار و ۲۴۲ درصدی شبکه ملی انتقال را محقق کند.

براساس این برنامه شبکه ملی فیبر نوری باید دارای ۱۴۷ درصد رشد و توسعه شبکه ملی انتقال باید با یکهزار و ۲۴۲ درصد رشد همراه باشد و توسعه شبکه ترانزیت ارتباطی نیز به ۱۶ هزار و ۷۰۰ درصد رشد برسد.

از این رو ظرفیت شبکه فیبر نوری که در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ۵۱ هزار و ۴۰۰ کیلومتر بوده در حال حاضر به ۵۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر رسیده و قرار است در پایان سال ۹۴ به ۶۲ هزار کیلومتر برسد.

ظرفیت شبکه انتقال نوری نیز در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ۴۵۰ هزار کیلومتر بوده که این عدد در حال حاضر ۵۴۰ هزار کیلومتر است و باید در پایان سال ۹۴ به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار کیلومتر برسد.

توسعه ظرفیت شبکه IP داخلی از دیگر برنامه های توسعه زیرساخت ارتباطی کشور است که ظرفیت این شبکه در ابتدای فعالیت دولت، ۶۲۴ گیگابیت بر ثانیه بوده که این میزان در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ گیگابیت است و باید تا پایان سال ۹۴ باید به ۶ هزار گیگابیت افزایش پیدا کند و ۶ برابر شود.
کد مطلب: 32638
نام شما
آدرس ايميل شما


Dariush
feedback
Russian Federation
only اینترنت بین المللی .
یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
فیبر زوری !!!!!! :-)
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام