۰
plusresetminus
جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۲
هزینه تولید گوشی‌های جدید اپل مشخص شد

آیفون 6 اپل: هزینه تولید 227 دلار؛ قیمت پایه 649 دلار

ایتنا - بر اساس تحقیقات جامع این گروه تحقیقاتی، هزینه تولید هر دو گوشی iPhone 6 و iPhone 6 Plus از آیفون 5S بیشتر بوده است.
آیفون 6 اپل: هزینه تولید 227 دلار؛ قیمت پایه 649 دلار


پس از مدت‌ها انتظار سرانجام دو گوشی هوشمند جدید اپل با نام‌های iPhone 6 و iPhone 6 Plus وارد بازار شدند و این بار متخصصان مرکز Techinsights با انجام بررسی‌های دقیق نشان دادند که اپل هر یک از این دستگاه‌ها را با چه میزان هزینه تولید کرده است.


به گزارش ایتنا، بر اساس تحقیقات جامع این گروه تحقیقاتی، هزینه تولید هر دو گوشی iPhone 6 و iPhone 6 Plus از آیفون 5S بیشتر بوده است.

شرکت اپل هر دستگاه iPhone 6 را با هزینه‌ای بالغ بر ۲۲۷ دلار(حدود ۱۴۰ پوند) به تولید می‌رساند و البته هر دستگاه iPhone 6 Plus نیز با قیمت ۲۴۲.۵۰ دلار(حدود ۱۵۰ پوند) تولید می‌شود.

در مقایسه با این دو محصول، هر دستگاه گوشی هوشمند آیفون 5S با قیمت ۲۱۱.۴۹ دلار(حدود ۱۳۰ پوند) به تولید رسید و البته شرکت سامسونگ نیز توانست هر دستگاه گوشی هوشمند Galaxy S5 را با قیمت ۲۵۶ دلار(حدود ۱۵۶ پوند) تولید کرد.

 

این مسئله نشان می‌دهد که اپل از فروش هر دستگاه گوشی هوشمند جدید خود سود قابل ملاحظه‌ای را به دست می‌آورد. چرا که قیمت iPhone 6۶ در بریتانیا از ۵۳۹ پوند شروع می‌شود و قیمت ارزان‌ترین مدل iPhone 6 Plus نیز ۶۱۹ پوند گزارش شده است.

گران‌ترین بخش در هر دو گوشی هوشمند iPhone 6 و iPhone ۶ Plus نمایشگر آن است که برای مدل کوچکتر هر نمایشگر با هزینه ۴۱.۵۰ دلار و برای مدل بزرگتر نمایشگر با قیمت ۵۱.۰۰ دلار ساخته می‌شود.

علاوه بر این، هزینه ساخت هر پردازنده A8 اپل ۳۸ دلار اعلام شده است و حسگر ۸ مگاپیکسلی دوربین برای دو گوشی هوشمند iPhone 6 و iPhone 6 Plus به‌ترتیب با هزینه‌های ۱۶.۵۰ و ۱۷.۵۰ دلار ساخته می‌شود.

 

لازم به ذکر است که دوربین دیجیتالی به‌کار رفته در مدل Plus سیستم هوشمند تثبیت تصاویر را هم در خود جا داده است و به همین خاطر هزینه ساخت حسگر آن یک دلار گران‌تر است.

اما سیستم مدیریت انرژی و پردازش صوتی گوشی ۷ دلار برای اپل هزینه دربر داشته است، سیستم ارتباطی گوشی ۱۳ دلار، حافظه فلش NAND با قیمت ۹ دلار و هر باتری برای دو گوشی هوشمند مذکور با قیمت ۳.۵۰ و ۶ دلار ساخته شده است.

لازم به ذکر است تعمیر این دو گوشی هوشمند جدید آسان‌تر از مدل قبلی انجام می‌شود و البته مقاومت آنها نسبت به مدل قبلی افزایش یافته است.

 
 
کد مطلب: 32557
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام