۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۴

جایگاه اینترنت موبایل ایران در جهان

ایتنا- در سال 2012 جایگاه اینترنت موبایل ایران از 153کشور، پایین‌تر بود!
جایگاه اینترنت موبایل ایران در جهان


ورود به نسل‌های بالاتر ارتباطی و ارائه اینترنت پهن باند بر بستر موبایل این روزها با ممانعت‌های مختلف مواجه است. این در حالی است که رتبه جهانی ایران در زمینه اینترنت موبایل جای توجه دارد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، در شرایطی که مروری بر جایگاه بین المللی ایران در زمینه اینترنت گویای آن است که در سال ۲۰۱۲ رتبه ایران در این زمینه ۱۵۴ بوده است و حداقل ۱۵۳ کشور دنیا در این زمینه جایگاهی بالاتر از ما را به خود اختصاص داده و خدمات بهتری را در اختیار کاربران خود گذاشته‌اند، ورود دو اپراتور اول کشور به عرصه ارائه خدمات باند پهن این روزها حرف‌ و حدیثهای متعددی به دنبال داشته و برخی فعالان و صاحب نظران حوزه فضای مجازی از آماده نبودن بسترهای فرهنگی و امنیتی برای ورود به این فضا اظهار نگرانی کرده و لازمه ورود به این فضا را آماده کردن زیرساختهایی مانند شبکه ملی اطلاعات دانسته‌اند.

در برخی از این اظهارنظرها این گونه عنوان شده است که با ورود دو اپراتور اول به این عرصه کاربران اینترنت به یکباره صد برابر می شوند و لازم است پیش از بروز چنین اتفاقی سیاست‌گذاریهای متعددی برای حل مشکلات احتمالی که به این واسطه ایجاد می‌شود اندیشید.

برخی دیگر از مسوولان نیز این اتفاق را چنان نگران کننده دانسته‌اند که برای ابراز نگرانیهای خود به گروه تروریستی داعش اشاره کرده و ارتباط بسترهای ارتباطی را راهی برای تسهیل ارتباط یابی گروه‌های تروریستی و دشمنان امنیت ملی می‌دانند و بر این باورند که باید قبل از ارائه این خدمات برای این مشکلات چاره ای اندیشیده شود.

البته این نگرانیها در شرایطی رخ می دهد که ارائه نسل سوم ارتباطی یا همان 3G از ماه‌ها پیش توسط اپراتور سوم کشور آغاز شده و تاکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته و مخالفتی جدی هم در این زمینه صورت نگرفته است.

همچنین بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته گفته می‌شود تا سال ۲۰۲۰ برای هر کاربر فضای مجازی حدود ۲۲۰۰ گیگابایت محتوا وجود خواهد داشت که این سوال مطرح است که از میان اطلاعاتی که سهم کاربران ایرانی خواهد بود تا پایان این سال چند درصد از محتوای مورد استفاده کاربران داخلی خواهد بود؟

در ارتباط با سرعت 3G نیز بنا بر اعلام قائم مقام سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با ورود به نسل سوم ارتباطی کاربران می‌توانند تا سرعت ۱۰ مگابیت بر ثانیه را در حال حرکت با سرعتی معادل ۱۲۰ کیلومتر در ساعت دریافت کنند که این سرعت در نسل چهار تا ۱۰۰ مگابیت افزایش پیدا می‌کند.
کد مطلب: 32317
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام