۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۳
گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی و لوازم جانبی

بهترین‌های نمایشگاه IFA 2014 آلمان برگزیده شدند + عکس

ایتنا - نمایشگاه IFA 2014 که هم‌اکنون به پایان رسیده است استقبال گسترده‌ای را به همراه داشت و داوران آن با انجام بررسی‌های لازم بهترین دستگاه‌های الکترونیکی در بخش‌های مختلف نمایشگاه را انتخاب کردند.
بهترین‌های نمایشگاه IFA 2014 آلمان برگزیده شدند + عکس


نمایشگاه IFA 2014 که طبق روال سال‌های گذشته در شهر برلین آلمان برگزار شد، یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های محصولات الکترونیکی در جهان محسوب می‌شود و هرساله میلیون‌ها بازدیدکننده دارد.


به گزارش ایتنا، روزنامه‌نگاران کارشناسان پیش از آنکه نمایشگاه امسال فعالیت رسمی خود را آغاز کند لیست محصولاتی که در معرض دید عموم قرار می‌گیرند را در اختیار داشتند و با انجام بررسی‌های لازم، نظر تخصصی خود را در مورد این محصولات اعلام کردند.

نمایشگاه IFA 2014 که هم‌اکنون به پایان رسیده است استقبال گسترده‌ای را به همراه داشت و داوران آن با انجام بررسی‌های لازم بهترین دستگاه‌های الکترونیکی در بخش‌های مختلف نمایشگاه را انتخاب کردند.

بهترین تلفن‌همراه پیشرفته
شرکت سامسونگ در نمایشگاه برای نخستین بار از فبلت Galaxy Note 4 رونمایی کرد.
این محصول که پس از Galaxy Alpha با بدنه فلزی معرفی شده است، نمایشگر لمسی QHA را شامل می‌شود و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی را در خود جا داده است.


شرکت سامسونگ همراه با این محصول از فبلت دیگری با نام Galaxy Note Edge رونمایی کرد که این فبلت به عنوان نخستین دستگاه موبایلی جهان نمایشگر دووجهی داشت و البته سمت راست بدنه نیز در امتداد نمایشگر به صورت لمسی در اختیار کاربران قرار گرفت.


سونی نیز در برنامه ویژه‌ خود که طی آن هر ۶ ماه محصول جدیدی در سری گوشی‌های Xperia Z عرضه می‌کند، در نمایشگاه حاضر شد.

در این اقدام گوشی هوشمند Xperia Z۳ Compact به عنوان برادر کوچک‌تر Xperia Z۳ معرفی شد که از مهم‌ترین قابلیت‌های آن می‌توان به نمایشگر لمسی ۴.۶ اینچی با کیفیت ۷۲۰ پیکسل اشاره کرد. به واسطه امکانات داخلی این محصول را رقیب Galaxy Alpha و آیفون ۶ می‌دانند.


اما شرکت موتورولا نیز مدل جدید گوشی هوشمند Moto X را به نمایش گذاشت.
این گوشی هوشمند با بدنه فلزی ساخته شده است و بدنه پشتی آن برحسب سلیقه کاربر می‌تواند از مواد مختلف از حمله چوب، چرم و ... ساخته شود.
این گوشی هوشمند مدل به‌روز شده Moto X موتورولا محسوب می‌شود که سال گذشته روانه بازار شد.


بهترین گوشی هوشمند
شرکت نوکیا/مایکروسافت محصول جدید و قابل ملاحظه‌ای برای این نمایشگاه نداشت و البته Lumia 830 آن که ضخامت ۸.۳ میلیمتری دارد بسیار مورد توجه قرار گرفت.


این گوشی دوربین ۱۰ مگاپیکسلی PureView با لنز Zeiss را در خود جا داده است و به‌جز نمایشگر ۵ اینچی ۷۲۰ پیکسلی شامل قابلیت‌های قابل ملاحظه‌ای می‌شود.

شرکت HTC نیز در این نمایشگاه از دومین گوشی هوشمند ۶۴ بیتی خود با نام Desire ۸۲۰ رونمایی کرد. این فبلت نمایشگر لمسی ۵.۵ اینچی با کیفیت ۷۲۰ پیکسلی دارد، پردازنده ۸ هسته‌ای را در خود جا داده است و از خدمات شبکه مخابراتی LTE پشتیبانی می‌کند.
برای این گوشی هوشمند دوربین دوم با کیفیت ۸ مگاپیکسل در نظر گرفته شده است.


بهترین تبلت
سونی یکی از نقش‌های اصلی در بخش رایانه‌های لوحی نمایشگاه بود.
این شرکت ژاپنی محصولی را با نام Sony Xperia Z۳ Tablet Compact معرفی کرد که با بدنه باریک ۶.۴ اینچی به صورت ضدآب ساخته شده بود.


این تبلت قابلیت‌های کاربردی از جمله Remote Play، DualShock ۴ و سیستم اتصال به کنسول بازی PS4 را شامل می‌شد.

در این نمایشگاه همچنین چند رایانه لوحی مبتنی بر سیستم‌عمل ویندوز ۸.۱ عرضه شدند. یکی از بهترین این محصولات را ایسوس با نام Memo Pad 7 عرضه کرد که بدنه آن از جنس آلومینیوم و فایبرگلاس ساخته شد.


شرکت لنوو نیز تبلت ۷ اینچی ویندوزی خود را با نام Tab S8 معرفی کرد و توشیبا هم Encore mini هفت اینچی را در معرض دید عموم قرار داد که میانگین قیمت این رایانه‌های لوحی ویندوزی ۱۲۰ دلار بود.

بهترین لوازم جانبی
علاقه‌مندان به فناوری‌های پوشیدنی و لوازم جانبی در این نمایشگاه گزینه‌های فراوانی را پیش‌روی خود دیدند. شرکت موتورولا برای نخستین بار از ساعت مچی هوشمند Moto 360 خود رونمایی کرد و قابلیت های منحصر به‌فرد آن را به صورت عملی برای کاربران توضیح داد.

در مقابل این محصول شرکت ال‌جی ساعت مچی هوشمند LG G Watch R را با صفحه‌نمایش دایره‌ای معرفی کرد که البته ضخامت کمتری داشت. این محصولات نشان دادند که شرکت‌ها نسل جدید ساعت‌های مچی را با طراحی زیباتر تولید می‌کنند.


شرکت سونی نیز در این نمایشگاه از SmartWatch 3 رونمایی کرد و این ساعت نخستین محصول سونی مبتنی بر سیستم‌عامل Android Wear بود.


در این نمایشگاه از ساعت مچی ZenWatch ایسوس نیز رونمایی شد. این ساعت نمایشگر AMOLED را شامل می‌شد که به صورت منحنی به اندازه ۲.۵ اینچ ساخته شده بود و روی آن را سیستم محافظ Gorilla Glass پوشانده بود.


سامسونگ هم در این نمایشگاه از ساعت مچی Gear S با قابلیت پشتیبانی از خدمات و 3G رونمایی کرد.
این ساعت نمایشگر منحنی ۲ اینچی از نوع Super AMOLED داشت و نقشه الکترونیکی HERE نوکیا و قابلیت‌های هدایتگر هوشمند را نیز شامل می‌شد.


 
کد مطلب: 32226
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام