۲
۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور هشدار داد

کمتر از یک درصد از فضای مجازی به زبان فارسی است

ایتنا- محتوای زبان انگلیسی حدود 57 درصد است و زبان فارسی هشت‌دهم درصد.
کمتر از یک درصد از فضای مجازی به زبان فارسی است


دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور اعلام کرد که در حال حاضر میزان استفاده از زبان فارسی در فاضی مجازی هشت دهم درصد است که این رقم در مقایسه با استفاده‌ ۵۷ درصدی از زبان انگلیسی قرار می‌گیرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمد حسن انتظاری درخصوص برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه آغاز به کار این نمایشگاه کاری بزرگ است که ان‌شاء‌الله مداوم باشد، در ادامه به چند ویژگی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بحث اقتصادی این نمایشگاه روشن است، توسعه اقتصاد؛ یکی از ابعاد اقتصاد مقاومتی و یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی توجه به توانمندی ملی ماست. حفظ هویت ما در گروی تلاش خود ما در کشور است. این توانمندی در سطح بین‌المللی بسیار بی‌نظیر است.

وی در ادامه گفت: در عین حال توسعه اقتصادی این مزیت را هم دارد که فرهنگ،‌ اخلاق و هویت ملی ما را در این فضا توسعه می‌دهد.

انتظاری در بخشی از این مراسم با اشاره به آخرین آمار استفاده از زبان فارسی در فضای مجازی نسبت به کل محتوای فضای مجازی، گفت: در حال حاضر محتوای زبان فارسی در فضای مجازی هشت دهم درصد است و این در مقابل زبان انگلیسی که ۵۷ درصد است، نسبت متفاوتی را نشان می‌دهد و اینکه چه وظیفه سنگینی برعهده خودمان داریم.

انتظاری همچنین یکی از مزیت‌های برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال را کمک کردن به توانمندی داخلی عنوان کرد و با طرح این پرسش که پیوست فرهنگی چیست‌، گفت: پیوست فرهنگی چیز عجیبی نیست یعنی اینکه فرهنگ خودمان را حفظ کنیم و توانمندی‌های فرهنگی خودمان را توسعه دهیم و در عین حال از مخاطرات آن هم جلوگیری کنیم که این وظیفه فقط بر گردن دولت نیست.

انتظاری همچنین گفت: سال گذشته با خیلی از تشکل‌ها از جمله مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات درخصوص واگذاری این نمایشگاه به بخش خصوصی بحث داشتیم. واگذاری این نمایشگاه به بخش خصوصی تا حد زیادی مهم، درست و اصولی است که امیدواریم توسعه پیدا کند و در این زمینه نه تنها از وزارت ارشاد بلکه از بقیه دستگاه‌های دولتی باید کمک بگیریم. درعین حال یک وظیفه برعهده نظام است و آن حمایت از این حرکت است.

انتظاری در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه در حال حاضر سیاست‌های حمایت صادراتی نرم‌افزار با کمک بخش خصوصی تدوین شده است، گفت: به زودی این سیاست‌های حمایتی صادراتی را که مشکلات صادرکنندگان نرم افزار را برطرف کند‌، به شورای عالی می‌بریم تا به تصویب برسانیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور همچنین از اتاق بازرگانی تشکل‌های بخش خصوصی و وزارت ارشاد یک قول گرفت و آن اینکه صادرات نرم‌افزار ۵۰۰ میلیون دلاری به صادرات رسمی دو میلیارد دلاری در آینده برسد.
کد مطلب: 32212
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
شما دست از سر اینترنت بردار و بزار از قعر جدول ارتباطات و اینترنت دنیا بیایم بیرون بحث محتوا هم حل میشه.
یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
همین هم بچه های ایرانی با اینترنت زغالی گران قیمت به دست آورده اند وگرنه هرملتی جای ما بود الآن نیم میلیونیوم درصد هم محتوا تولید نمیکرد
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام