۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹

نخستین روبوت انسان‌نمای خانگی وارد بازار شد

ایتنا - این روبوت انسان‌نما که قد آن 1.2 متر است برحسب تجارب قبلی احساسات طرف مقابل خود را حدس می‌زند و از رفتار انسان‌ها می‌آموزد.
نخستین روبوت انسان‌نمای خانگی وارد بازار شد


"ماسایوشی سان"(Masayoshi Son) میلیاردر جوان ژاپنی اعلام کرد که از تابستان آینده عرضه گسترده روبوت انسان‌نما و خانگی Pepper را در فروشگاه‌های شرکت مخابراتی Sprint در آمریکا آغاز می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز، شرکت مخابراتی SoftBank به عنوان تولیدکننده این روبوت انسان‌نما و خانگی توضیح داد که تاکنون حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ سفارش برای استفاده از روبوت Pepper در شرکت‌های مالی، رستوران‌ها و مراکز آموزشی دریافت کرده است.

این روبوت انسان‌نما که قد آن ۱.۲ متر است می‌تواند حرکات موزون و نمایشی انجام دهد، اطرافیان خود را سرگرم کند، برحسب تجارب قبلی احساسات طرف مقابل خود را حدس بزند و از همه مهم‌تر، از رفتار انسان‌ها بیاموزد.

گفته می‌شود که فروش این روبوت هوشمند از فوریه سال آینده با قیمت ۱۹۸ هزار ین(۱۴۰۰ یورو) در کشور ژاپن آغاز می‌شود و پس از آن به دست کاربران در دیگر کشورهای جهان می‌رسد.

 

"ماسایوشی سان" اعلام کرد که در سال ۲۰۱۰ برنامه‌ای در دست داشت که بتواند روبوت‌های هوشمند را وارد زندگی روزمره مردم کند و هم‌اکنون به این هدف رسیده است.

این روبوت هوشمند علاوه بر آنکه می‌تواند به صورت صوتی با اطرافیان خود رابطه برقرار کند، یک نمایشگر لمسی بزرگ را روی سینه خود شامل می‌شود که همه اطلاعات از این طریق در اختیار اطرافیان قرار می‌گیرند.

 
 
کد مطلب: 32179
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام