۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۱
استاد دانشگاه تهران مطرح کرد

حل دلواپسی‌های اینترنت توسط شورای عالی فضای مجازی

ایتنا- یک کارشناس: سیستم فیلترینگ با چک‌کردن محتوای تک‌تک داده‌ها ترافیک ارتباطی ایجاد می‌کند.
حل دلواپسی‌های اینترنت توسط شورای عالی فضای مجازی


استاد دانشگاه تهران با تاکید بر این‌که هر تکنولوژی در کنار جنبه‌های مثبت می‌تواند آسیب‌رسان باشد، گفت: شورای عالی فضای مجازی با ایجاد ارتباط با کسانی که درباره‌ افزایش سرعت اینترنت نگرانی‌هایی دارند می‌تواند نقش جدی در این زمینه ایفا کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، دکتر تقی یاره با بیان این‌که یکی از مشکلات مربوط به افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت بحث فیلترینگ است، اظهار کرد: در صحبت‌هایی که با دست‌اندرکاران این حوزه داشته‌ام آنها معتقدند زیرساخت‌های تکنیکی موجود پاسخگوی افزایش سرعت اینترنت است با این حال نرم‌افزار‌های فیلترینگ مساله‌ افزایش سرعت اینترنت را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که سیستم فیلترینگ با چک‌کردن محتوای تک‌تک داده‌ها ترافیک ارتباطی ایجاد می‌کند، هرچقدر هم پهنای باند افزایش پیدا کند، پهنای باند قابل استفاده و سرعت اینترنت به برنامه‌های فیلترینگ وابسته است.

این استاد دانشگاه تهران با بیان این‌که هر تکنولوژی ممکن است در ابتدای ورود با مخالفت‌هایی مواجه شود، خاطر نشان کرد: من بارها به این موضوع فکر کرده‌ام که چرا برای مواجه شدن با ترس از حرکت به سمت نوآوری‌ها، از الگو‌های گذشته استفاده نمی‌شود.

تقی‌ یاره افزود: در گذشته بسیاری از تکنولوژی‌ها بود که با مقاومت‌های وسیعی مواجه شده بود، با این حال وقتی مقاومت به هر نحو شکسته می‌شود جامعه متوجه می‌شود که آن تکنولوژی چقدر می‌تواند کاربرد و اثرات مثبت داشته باشد.

وی با اشاره به مقاومت‌هایی که در سالیان گذشته در برابر تحصیل دختران وجود داشت، تصریح کرد: با این حال امروز با وجود تمام زنان دانشمند نمی‌توان با منطق آن دوران با مساله‌ی تحصیل زنان مواجه شد.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که تکنولوژی پست که سابقه طولانی در کشور دارد نیز می‌تواند مانند اینترنت برای اهداف غیراخلاقی و نامناسب مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: با این حال باید توجه داشت که هیچ بخشی از کشور نیست که تحت تاثیر مزایای افزایش پهنای باند قرار نگیرد.

وی با تاکید بر نقش افزایش سرعت اینترنت در صنعت، کشاورزی، آموزش، پژوهش، نگهداری شهری و آموزش مردم گفت: یکی از تاثیرات افزایش پهنای باند در مساله‌ی آموزش الکترونیکی است. پهنای باند فعلی این اجازه را به استادان نمی‌دهد که محتوای با ارزش و مثبت را روی وب قرار دهند و همچنین دانشجویان نیز قدرت دانلود و استفاده از آن را ندارند.

تقی‌ یاره افزود: اگر پهنای باند افزایش پیدا کند استادی که در شهر است می‌تواند از طریق ارتباط ویدئویی با افراد در روستاها ارتباط داشته باشد و همین امر باعث محدودیت‌زدایی تحصیلی می‌شود.

این استاد دانشگاه تهران با بیان این‌که مشتریان یک سازمان می‌توانند با استفاده از اینترنت پرسرعت به جای مراجعه به اداره، تماس تصویری برقرار کنند، گفت: افزایش پهنای باند با به وجود آوردن این امکان در کنار امکان دورکاری از حجم ترافیک شهری نیز می‌کاهد.

تقی‌ یاره با تاکید بر این‌که شورای عالی فضای مجازی در افزایش پهنای باند اینترنت در کشور نقش جدی ایفا می‌کند،‌ گفت: به نظر می‌رسد در این مورد شورای عالی فضای مجازی مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند، زیرا این نهاد با تشکل‌ها و شوراهایی که دارد، زبان تعامل با بعضی از نهادهای نگران افزایش سرعت اینترنت را می‌داند.

وی با اشاره به این‌که شورای عالی فضای مجازی می‌تواند نظرات ثبت را به نهادهای دست‌اندرکار در موضوع پهنای باند منتقل کند، افزود: شوراهای عالی می‌تواند با برقراری تعاملات با افرادی از مسائل اینترنتی آگاهی دارند، نگرانی‌ها و دلواپسی‌های دلواپسان افزایش سرعت اینترنت را برطرف کند.
کد مطلب: 32141
نام شما
آدرس ايميل شما


سعید
feedback
Iran, Islamic Republic of
کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو زده به خوابو اصلا
یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
من به یکی از دوستان دلواپس گفتم تنها راه حل موضوع ارتباطات این است که کلا اینترنت و تلفن را قطع کنند و مردم با پتو روی پشت بام به سبک سرخ پوستان با دود به هم پیام بدهند.... یکدفعه یادم آمد همین پتو چقدر مفاسد ایجاد میکند و چه رفتارهای آلوده ای در زیر پتو اتفاق می افتد و اصلا استفاده از چنین وسیله امپریالیستی جایز نیست !!!!! :-)
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام