۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۹
یک کارشناس مطرح کرد

فناوری، اهرم رقابت‌پذیری در کسب‌وکار

ایتنا- یک کارشناس: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دانش‌بنیان بین 300 تا 3000 درصد به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری سودآور است.
فناوری، اهرم رقابت‌پذیری در کسب‌وکار


به گزارش ایتنا از ایسناف غلامرضا حیدری درباره فناوری و تأثیر آن در کسب و کار، فناوری در جامعه امروز را یکی از اهرم‌های رقابت‌پذیری دانسته و اظهار کرد: هر فرد پس از ورود به فضای کسب و کار، با رقبایی مواجه می‌شود که برای پیروزی بر این رقبا و بدست آوردن سهم بیشتر از بازار باید فن خاصی را در نحوه ارائه خدمات به کار ببرد.


وی با بیان اینکه مجموعه فنونی که فرد برای موفقیت در بازار کسب و کار نیاز دارد، مزیت رقابتی نامیده می‌شود، پیاده کردن استراتژی هزینه (کاهش هزینه‌های تمام شده) و استراتژی تمایز را دو راهکار مهم برای ایجاد مزیت رقابتی دانست.

حیدری ضمن اشاره به انواع تمایز در طرح، کیفیت، چگونگی ارائه خدمات به مشتری، شیوه فروش و غیره، ورود به عرصه فناوری یا نوآوری را امری مهم در ایجاد تمایز اثربخش دانسته و گفت: تمرکز بر روی فناوری و ارتقاء فناوری می‌تواند باعث ایجاد مزیت رقابتی پایدار شود.

این کارشناس حوزه مدیریت فناوری افزود: به همین دلیل است که امروزه شرکت‌های مطرح دنیا همواره در امر تحقیق و توسعه، سرمایه‌گذاری می‌کنند و برای توسعه فناوری، ارائه طرح جدید و ارائه روش‌های بهتر، مدام در حال تحقیق و پژوهش هستند تا تکنولوژی خود را سریعتر از رقبا و با کیفیت بهتر و شرایط بهتر عرضه کنند.

وی با بیان اینکه دسترسی سخت به توسعه فناوری منجر به رقابت‌پذیری پایدار شده است، گفت: برای بدست آوردن یک تکنولوژی جدید، نیازمند سرمایه‌گذاری و صرف زمان هستیم.

او با بیان اینکه یکی از سودآورترین شاخه‌های سرمایه‌گذاری در دنیا، شاخه‌های دانش‌بنیان هستند، گفت: در این حوزه، فناوری نقش اصلی را بازی می‌کند، به همین خاطر است که فن بازارها می‌توانند باعث رونق کسب و کار شوند.

وی افزود: فن‌بازار، مرکزی است که با گرد آوردن افراد متخصص و صاحبان ایده و فناوری، شرایط آسان‌تری را برای کسب‌وکار رقابت‌پذیرتر فراهم می‌کند.
کد مطلب: 32120
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام