۷
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۷
وزیر ارتباطات تاکید کرد:

دیدار با مراجع عظام در قم/کاهش هزینه‌ها با استفاده از نسل سوم موبایل

ایتنا- واعظی: برای ما جای سوال دارد که موضوع نسل سوم چگونه برای مراجع عالیقدر منتقل شده است!
دیدار با مراجع عظام در قم/کاهش هزینه‌ها با استفاده از نسل سوم موبایل



وزیر ارتباطات گفت: در حال حاضر کاربران برای استفاده از هر کیلوبایت اینترنت در شیوه‌ی GPRS حدود چهار تا پنج ریال می‌پردازند اما این رقم در استفاده از 3G به نیم ریال می‌رسد و بدین ترتیب با سرعت هزینه‌ها در نسل سوم ارتباطی پایین می‌آید.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی شب گذشته در حاشیه مراسم اعطای مجوز ورود به نسل‌های بالاتر در میان خبرنگاران حاضر شد و به پاسخگویی به سوالات آنها پرداخت.

وی در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا پیش از این مشکل خاصی در استفاده از 3G ایجاد شده که اکنون در برابر آن موضع‌گیری‌هایی صورت گرفته، توضیح داد: نمی‌دانم مطلب را چگونه به مراجع محترم منتقل کرده‌اند، اما این را می‌دانم آنچه ارائه می‌شود جای نگرانی ندارد، زیرا تا زمانی که پیوست فرهنگی تصویب نشده باشد تنها خدماتی ارائه می‌شود که پیش از این توسط رایتل ارائه می‌شد.

وزیر ارتباطات همچنین اظهار کرد: از نظر ما هیچ اتفاقی نیفتاده و وضعیت امروز با روزهای گذشته هیچ فرقی نکرده است، اما این‌که در گفت‌وگو با مراجع عالی‌قدر چگونه موضوع منتقل شده موضوعی است که برای ما جای سوال دارد، اما بحث ما این است که ما نگرانی‌های مراجع عالیقدر را مدنظر داریم و به همین دلیل قصد نداریم قبل از تصویب پیوست فرهنگی وارد فعالیت‌های جدیدی شویم که در جامعه ایجاد نگرانی کند.

واعظی ادامه داد: در حال حاضر نقش موبایل در کشور ما اینگونه نیست که افراد بخواهند با استفاده از آن وارد فضاهای خاص شوند، بلکه این وسیله برای برطرف کردن نیازهای فوری افراد است و تاکنون بررسی‌ها نشان داده است که در بهره‌گیری از اینترنت 3G مردم بیشتر از محتواهای داخلی استفاده کرده‌اند. این در حالی است که هنوز نهضت نرم‌افزار‌نویسی آنطور که باید در کشور پا نگرفته و در آینده با ایجاد این نهضت تمام نگرانی‌ها برطرف خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا برای جلب رضایت مراجع تقلید به قم سفر خواهد کرد، اظهار کرد: حدود یک تا دو ماه پیش برای دیدار با مراجع به قم رفتیم و حتما باز هم این کار را انجام می‌دهیم، چرا که این مساله وظیفه‌ی ماست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اپراتورها با کسب مجوز ورود به نسل‌های بالاتر امکان ارائه‌ Wifi شهری هم خواهند داشت، توضیح داد: این مجوز در فاز‌های بعدی ارائه خواهد شد و اکنون این موضوع در کمیسیون‌ تنظیم مقررات ارتباطات مورد بررسی قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ نقش پیوست فرهنگی هم اظهار کرد: لازم است اپراتورها در پیوست فرهنگی خود الزاماتی را مدنظر داشته باشند و به گونه‌ای با کاربران رفتار کنند که آنچه مورد نظر نظام و مردم است تامین شود و برخی استفاده‌های نادرست صورت نگیرد. در واقع در موارد متعدد خود اپراتورها ملزم هستند که جلوی این مسائل را بگیرند.

کد مطلب: 32058
نام شما
آدرس ايميل شما


نیلوفر
feedback
Iran, Islamic Republic of
یه سر به سایت های اپراتور کشور بزنید، همراه اول 7 ساعت قیمت نسل سوم رو گذاشت رو سایتش دوباره برداشت، من قیمت هاش رو دیدم واقعا وحشتناک بود، خیلی دوست دارم بدونم اینترنت رو به چه قیمتی از کشور های همسایه می خرند، هر گیگش چند تموم میشه هنگام ورود به کشور
feedback
Iran, Islamic Republic of
من قیمت های همراه اول و ایرانسل رو دیدم. وحشتناک بالا است. و حجم رو به صورت قطره چکانی و تحقیر امیز در اختیار مشتری قرار میدهند. مثلا در طرح های ماهانه 30 روز با حجم 200 مگابایت 5 تومن! اخه من 200 مگابایت به چه دردم میخوره؟ 2 روزه تموم میشه. چرا اینقدر خصاصت به خرج میدهند این اوپراتورها؟ بعد برای 1 روز 1 گیگ با قیمت 1000 تومن. خب من اگه یک روز بخوام استفاده کنم که 200 مگابایت برام کافیه و در عوض قیمت باید کم میشد. این ... رو تمومش کنید.
یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر.... یه روزی در این مملکت درباره تلویزیون و موبایل و ویدئو و بلوتوث هم عده ای دلواپس بودند اما بعدا مشخص شد که آنها بیخودی دلواپس هستند و با گذشت زمان همه چیز عادی شد.... تنها چیزی که هرگز از بین نرفت، دلواپسی دلواپسان بود !!!! :-)
سعید
feedback
Iran, Islamic Republic of
آره یادش بخیر...یه زمانی هم به رادیو میگفتن صدای شیطان...خیلی بدبختیم ما به خدا...!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه اینجا خبر در مورد دلواپسانه!!
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر نگرانی جامعه چیزهای دیگه هم هست مثل تورم،بیکاری، اعتیاد ووو ایکاش مراجع عالیقدر نگران چیزهای اصلی و اساسی جامعه هم میشدند فقط و فقط برای چیزی مثلا مثل ارتباط تصویری که خیلی خیلی بودن و یا نبودنش باری از مشکلات اساسی اکثریت مردم کم نمیکنه اعلام موضع نمیکردند و نگران نمیشدند
مجتبی
feedback
Iran, Islamic Republic of
بهر حال حقیقتی که وجود داره
شما این نگرانی ها رو ندیدی نمیشه گفت وجود ندارد مراجع اینرو اعلام کردن خبر ندارید نگید نگفتن
در ضمن هر چیزی جهت منفی داره نمیگن نباشه می گن پیوست فرهنگی باشه می گن فقط فن آوری نذارید و بعدش هم ...
در ضمن دلواپسی واسه اوناییکه باارزش باشن نه همه!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام