۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۳

USB تایپ C، استانداردی برای تمامی دستگاه‌ها

ایتنا- پس از مدت‌ها استفاده تلفیقی از کابل‌های USB تایپ B و A در جهان، سرانجام USB تایپ C به‌عنوان یک استاندارد برای تمامی رده‌های موجود به تصویب رسیده است و به‌زودی تمامی دستگاه‌ها مجبور به استفاده از آن خواهند بود.
USB تایپ C، استانداردی برای تمامی دستگاه‌ها


پس از مدت‌ها استفاده تلفیقی از کابل‌های USB تایپ B و A در جهان، سرانجام USB تایپ C به‌عنوان یک استاندارد برای تمامی رده‌های موجود به تصویب رسیده است و به‌زودی تمامی دستگاه‌ها مجبور به استفاده از آن خواهند بود.


به گزارش ایتنا از رایورز، این نوع از کابل USB در هر دو سمت خود دارای یک شکل متحد از درگاه است و به‌ این‌ترتیب تمامی دستگاه‌های موجود در جهان خواهند توانست از یک نوع کابل استفاده کنند.

کابل‌های USB موجود در شرایط فعلی به شکل تلفیقی از بخش تاپ A و تایپ B هستند و همین امر نیز موجب شده است تا بسیاری از کاربران برای استفاده از دستگاه‌های مختلف خود، چندین کابل مختلف را درون خانه نگهداری نمایند.


در طول یک سال بیش از ۳ بیلیون کابل USB در سراسر جهان به فروش می‌رسد که پیش‌بینی می‌شود تا با عرضه کابل‌های متحد USB تایپ C، این آمار با کاهشی چشمگیر روبرو شود.

استاندارد شدن این کابل‌ها مدتی به طول خواهد انجامید و به‌احتمال فراوان در سال ۲۰۱۵ میلادی، شرکت‌ها موظف به قرار دادن تنها پورت USB تایپ C بر روی ابزارهای تولیدی خود باشند.
کد مطلب: 32031
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام