۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۰
افتتاح 513 پروژه زیرساختی در حوزه ارتباطات

وزیرICT تاکید کرد: لزوم فعالیت مجزای شورای فناوری اطلاعات

ایتنا- واعظی: یکی از وظایف مهم ما آن است که سرویس با کیفیت خوب و بالا به مردم ارائه کنیم.
وزیرICT تاکید کرد: لزوم فعالیت مجزای شورای فناوری اطلاعات


وزیر ارتباطات به بحث ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات با شورای عالی فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: برای اجرایی‌ شدن شبکه ملی اطلاعات و هماهنگی‌های آن لازم است این شورا به فعالیت بپردازد در صورتی که شورای عالی فضای مجازی که به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده وظیفه‌ی نظارت و سیاست‌گذاری را برعهده دارد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مراسم افتتاح ۵۱۳ پروژه زیرساختی در حوزه ارتباطات کشور با حضور وزیر ارتباطات و فناوری و معاونان او برگزار شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم اظهار کرد: یکی از وظایف مهم ما آن است که سرویس با کیفیت خوب و بالا به مردم ارائه کنیم، اما مردم در حال حاضر از بخشی از خدماتی که به آنها ارائه می‌شود راضی نیستند و یا بر این نکته تاکید دارند که از نظر سرعت و کیفیت کم‌فروشی می‌شود. در همین راستا لازم است حتما شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات برای حفظ اعتبار برند خود در افکار عمومی زمینه‌سازی کنند.

محمود واعظی - همچنین اظهار کرد: ما نیز امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۱۳۹۴ پروانه‌های متعددی را صادر کنیم و شرکت‌های مختلفی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند با ایجاد این شرایط بتوانند بدون محدودیت تکنولوژی را به‌طور آزادانه ارائه کنند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: ما نمی‌خواهیم با فشار ما یک تکنولوژی امروز وارد کشور شود و کشور وارد‌کننده‌ی آن سال آینده مجبور شود برای ورود تکنولوژی‌های جدید‌تر یکبار دیگر هزینه کند. به هر حال پولی که در کشور صرف این موارد می‌شود چه پول وزارت ارتباطات باشد چه پول شرکت‌های خصوصی سرمایه‌ کشور است و نباید سرمایه کشور به راحتی از بین برود.

واعظی در ادامه‌ی صحبت‌های خود به بحث لزوم توجه به تولیدات داخلی اشاره کرد و افزود: اردیبهشت‌ماه امسال در مسیر ارتباطی تهران – اصفهان از تجهیزات بومی استفاده کردیم. در آن زمان دوستان نگرانی‌هایی داشتند و می‌گفتند با توجه به این‌که این طرح توسط رییس جمهوری افتتاح می‌شود ممکن است در آن اشکالی ایجاد شود که این خوب نیست، اما گفتم برای احترام به نیروهای داخلی این کار را انجام می‌دهیم که خوشبختانه اکنون هم این خط، خط بسیار خوبی شده است و برهمین اساس ما در ۱۳ مسیر دیگر که در آنها با مشکل انتقال مواجه بودیم هم با بهره‌گیری از توان داخلی مشکل را حل کرده و امروز شاهد افتتاح این طرح‌ها هستیم.

وزیر ارتباطات در عین حال اظهار کرد: البته با وجود تمام طرح‌هایی که اجرایی شده ما آنقدر در این حوزه عقب‌ماندگی داریم که این افتتاح‌ها به هیچ عنوان نباید ما را راضی کند چرا که طبق برنامه ۲۰ ساله ما باید رتبه‌ی اول منطقه را داشته باشیم، اما اکنون در جایگاه پانزدهم قرار داریم و به همین دلیل لازم است تلاش بسیار کنیم.

در مراسم افتتاح این پروژه‌ها که متعلق به شرکت ارتباطات زیرساخت هستند، مدیرعامل این شرکت به ذکر صحبتی پرداخته و عنوان کرد: براساس آمارهای بین‌الملل تنها ۳.۷ درصد کاربران اینترنت در خاورمیانه هستند و به همین دلیل لازم است ایران اهدافی بلند‌تر در این زمینه طراحی کند تا جایگاهی در خور نام خود به دست آورد.

وی همچنین عنوان کرد: طی یکسال اول دولت یازدهم حدود ۴۹۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری به ظرفیت کشور افزوده شده که بخش‌های مهمی از این مسیر مربوط به نقاط صعب‌العبور بوده است.

محمود خسروی همچنین اظهار کرد: توسعه ارتباطات و اینترنت امروزه دنیا را از ثبات و سکون خارج کرده و سهم فناوری اطلاعات در درآمد ملی بسیاری کشور‌های پیشرفته سهمی بالاست.

وی همچنین با بیان این‌ نکته که از جمعیت ۷۵ میلیون نفری ایران ۶۵ میلیون نفر کاربر اینترنت هستند، اظهار کرد: با این وجود سهم ما در جی.دی.پی به گونه‌ای است که کشورهای پیشرفته تا ۱۰ برابر آن را برای خود پیش‌بینی کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه‌ی صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که موقعیت جغرافیایی ایران به گونه‌ای است که کشور ما می‌تواند پلی ارتباطی میان شرق و غرب و شمال و جنوب دنیا باشد که دسترسی به این مهم نیازمند آن است که بستر رسیدن به این مهم بر پایه گسترش شبکه فیبر نوری تعریف شود.

خسروی همچنین به ظرفیت پهنای باند داخلی کشور اشاره کرد و گفت: در گذشته و تا پیش از شروع دولت یازدهم ظرفیت پهنای باند داخل کشور ۶۰۰ گیگابیت بر ثانیه بود که طی یکسال گذشته این عدد به ۱۲۰۰ گیگابیت رسیده و اکنون برنامه‌ها به گونه‌ای است که ما حتی به دنبال ۱۰ برابر کردن این ظرفیت هستیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش دروازه‌های بین‌المللی را از دیگر برنامه‌های این شرکت دانسته و عنوان کرد: یکی از این دروازه‌ها ظرف چند روز گذشته در تبریز افتتاح شد و درگاه دیگری نیز ظرف روزهای آتی در شیراز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.یک دروازه بین‌المللی نیز در آینده نزدیک در مشهد افتتاح خواهد شد.

خسروی به بحث تهدید‌های سایبری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با رشد تکنولوژی در دنیا میزان حملات سایبری نیز به‌طور دائم در حال گسترش است و اکنون حملات سایبری یکی از پنج تهدید پرریسکی محسوب می‌شوند که در کنار مواردی مانند مخاطرات هسته‌ای از آنها یاد می‌شود به همین دلیل اهمیت بسیار دارد که کشور‌های مختلف برای امنیت فضای مجازی خود سرمایه‌گذاری کند. در همین راستا مرکز SOC امروز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین یادآور شد: این مرکز پس از تلاشی چهار ساله‌ و با بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
کد مطلب: 32013
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اقای وزیر چکار دارید می‌کنید؟ چرا به جای پرداختن به اصل امور سرتون رو با حاشیه ها گرم میکنید؟ چرا به انحصار مخابرات و زیرساخت پایان نمیدید؟ مردم منتظرند!
feedback
Iran, Islamic Republic of
جشن پایان انحصار مخابرات و زیرساخت و جشن شروع انحصار روی فیبرنوری شرکت ایرانیان نت
انحصار و فساد تا مغز استخوان آی سی تی جلو رفته!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام