۳
۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۷
مدیرعامل مخابرات تهران اعلام کرد

افزایش دو برابری پهنای باند اینترنت/ حل مشکلات 2020

ایتنا- مدیر عامل مخابرات استان تهران از تلاش این شرکت برای تامین دو برابری پهنای باند اینترنت خبر داد.
افزایش دو برابری پهنای باند اینترنت/ حل مشکلات 2020


به گزارش ایتنا از ایسنا،  علیرضا صیدی در حاشیه چهاردهمین همایش سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی وزارت ارتباطات و شرکت‌های تابعه در جمع خبرنگاران حاضر شده و به پاسخگویی به چند سوال کوتاه پرداخت.


وی در پاسخ به اختلالات اخیر اینترنت کشور اظهار کرد: ما طی هفته‌های گذشته تنها یک قطعی در ارتباطات تلفن ثابت و سیار منطقه دماوند داشتیم که البته با وجود این مشکل حتی در آن مناطق هم دسترسی به اینترنت میسر بود.

صیدی ادامه داد: البته ممکن است به شکل مقطعی قطعی‌هایی در سیستم وجود داشته باشد اما این قطعی‌ها گسترده نبوده است.

مدیرعامل مخابرات استان تهران همچنین به تلاش این شرکت برای تامین دو برابری پهنای باند اشاره کرد و گفت: ما از شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای بالایی را خواسته‌ایم که با این ترتیب ظرفیت اینترنت ما دو برابر می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: این پهنای باند بیش از ۱۰۰ خطSTM1 بوده است.

صیدی در پاسخ به گلایه‌های کاربران برای ارتباط با مرکز ۲۰۲۰ مطرح شده بود، اظهار کرد: ما در این حوزه دو برنامه طراحی کرده‌ایم اول آنکه با استفاده از نرم‌افزار جدیدی همکاران ما به هنگام برقراری تماس پیش از آنکه مشترک بخواهد اشکال خط خود را بگوید مساله را بر روی مانیتورهای خود می‌بیند و به این ترتیب می‌تواند به شکل سریع‌تری پاسخگوی مشترکان باشند.

مدیرعامل مخابرات استان تهران مساله‌ی دوم را به افزایش تعداد کارمندان این مرکز دانست و افزود: ما اکنون سیستم IBR خود را تغییر داده‌ایم تا دیگر مشترکان برای زمان طولانی در صف انتظار نمانند به همین دلیل زمانی که به علت خرابی حجم تماس‌ها افزایش پیدا کند دیگر افراد در انتظار نمی‌مانند و شماره تماس آنها پرسیده می‌شود تا در زمان مناسب با آنها تماس گرفته شود. به این ترتیب دیگر انتظار سه الی چهار دقیقه معنی نخواهد داشت.

وی زمان اجرایی‌شدن این طرح را نیز ظرف یک تا دو ماه آینده دانست و اظهار امیدواری کرد: با اجرای این شیوه مشکلات ۲۰۲۰ برطرف شود.
کد مطلب: 31778
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
تلاش این شرکت برای تامین دو برابری پهنای باند


به جای "تلاش"، کمی "عقلانیت" و "در نظر گرفتن خواست مردم" و "از برج عاج بیرون امدن" را در نظر بگیرید.
فکر کنم حل بشه مشکل.
feedback
Iran, Islamic Republic of
من در مورد اینترنت مخابرات نامه ای به سازمان تنظیم مقررات فرستادم که اون رو اینجا کپی میکنم: "چند روز پیش خبرگزاری مهر گزارش داد که کاربران اینترنت مخابرات در مشهد از کاهش نامتعارف حجم اینترنتشون گله مند هستند. که مسئولین مخابرات در پاسخ ادعا کرده بودند که حجم کاربرها توسط هکرها به سرقت میره.
اولا این ماجرای کم شدن بسیار مشکوک حجم اینترنت فقط در مشهد رخ نمیده و در استان لرستان هم مشاهده میشه و این بلا سر من هم داره میاد. و دوما گستردگی و تداوم ان کلا این فرضیه رو که کار کار هکرهاست زیر سوال میبره. چه شد که تمام کاربران مخابرات مشهد یک جا مورد حمله قرار گرفته اند؟ و این همه هکر از کجا سر و کله اشان پیدا شده که به این گستردگی و بدون وقفه و بدون باقی گذاشتن هیچ ردی پهنای باند تمام کاربران رو با هم سرقت کنند؟ اصلا وقتی کاربر پسوردش رو عوض میکنه و حسابش رو به MAC Address سیستمش محدود میکنه دیگه امکان سرقت پهنای باند وجود نداره. و یک هکر فقط زمانی میتونه از یک کاربر اینترنت مخابرات حجم بدزده که اولا خودش کاربر اینترنت مخابرات باشه و در شبکه حساب داشته باشه و دوما رمز کاربر قربانی رو بلد باشه و سوما کاربر قربانی حسابش رو به MAC Address سیستمش محدود نکرده باشه. و در ان صورت هم شخص کلی رد از خودش باقی میگذاره که کاربر قربانی با بررسی زمان اتصال ها و ای پی ها و غیره در پنل سایت به سرعت به موضوع پی خواهد برد.
حقیقت ماجرا چیز دیگه ای است. و ان این که خود مخابرات سارق حجم کاربرها است. این شرکت سیستمش رو طوری طراحی کرده که حجم دانلود و اپلود رو با یک ضریب محاسبه میکنه. مثلا شما 1 مگ دانلود میکنید و مخابرات 10 مگ کم میکنه. و به این صورت کاربر سریع حجم اینترنتش رو از دست میده و ناچار میشه حجم اضافه بخره که برای هر گیگ ان باید نزدیک به 4 تومن پرداخت کنه.
و البته اگر باهاشون تماس بگیرید فورا خواهند گفت که یا کامپیوترت ویروسی است یا برنامه های نصب شده روی سیستم اپدیت میشوند و یا شخص دیگه ای در حال استفاده از خط اینترنت شما است و به این ترتیب دزدی خودشون رو از دید کاربری که اطلاعاتش در مورد کامپیوتر و اینترنت زیاد نیست و قادر نیست ثابت کنه که موضوع هیچ کدام از این موارد نیست، پنهان میکنند.
من نامه های متعددی به اشخاص و سازمان های مختلف فرستادم که تاکنون هیچ جوابی دریافت نکرده ام. گویا همه از مخابرات میترسند. یا حق و حقوق کاربرها براشون اهمیت ندارد. امیدوارم شما اقدام کنید."
feedback
Iran, Islamic Republic of
حالا شما حجم اینترنت کاربرها رو نصف نکن، دو برابر پیشکش.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام