۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۱

کودکان شش ساله بیش از بزرگ‌ترها استفاده از فناوری را بلدند

ایتنا - کودکان 5 تا 7 سال که همراه با فناوری‌هایی مانند سیستم پخش تصاویر ویدیویی YouTube بزرگ شده‌اند، امتیازی معادل 98 را کسب کرده‌اند.
کودکان شش ساله بیش از بزرگ‌ترها استفاده از فناوری را بلدند


مرکز تنظیم مقررات رادیویی و مخابراتی بریتانیا موسوم به Ofcom اعلام کرد که کودکان ۶ ساله بیش از افرادی که بالای ۴۵ سال سن دارند مسایل مربوط به فناوری را می‌فهمند.


به گزارش ایتنا از رایورز، این مرکز بر اساس بررسی‌های خود میزان اعتماد و فهم کاربران برای استفاده از فناوری‌ را مورد سنجش قرار داد و در پایان امتیازدهی خود به گروه‌های سنی مختلف را با نام "بهره دیجیتالی"(DQ) منتشر کرد.

در پایان این بررسی مشخص شد کودکان بین ۵ تا ۷ سال که همراه با فناوری‌هایی مانند سیستم پخش تصاویر ویدیویی YouTube،‌ سیستم پخش فایل‌های صوتی Spotify و سیستم iPlayers بزرگ شده‌اند، امتیازی معادل ۹۸ را کسب کرده‌اند.

در مقابل افرادی که بین سنین ۴۵ تا ۴۹ سال هستند در جریان استفاده از این فناوری‌ها توانستند امتیاز ۹۶ را کسب کنند و در رده پایین‌تری نسبت به کودکان قرار بگیرند.

 

"جین رامبل"(Jane Rumble) مدیر تحقیقات مرکز Ofcom گفت: «این افراد جوان در حال تغییر شکل دادن ارتباطات هستند.»

او توضیح داد: «با توجه به اینکه این افراد در عصر دیجیتال بزرگ می‌شوند، آن‌ها در مقابل بزرگسالان به صورت پایه رفتارهای ارتباطی متفاوتی را می‌آموزند و حتی در مقابل گروه سنی ۱۶ تا ۲۴ سال که کمی زودتر با این فناوری‌ها آشنا شدند هم رفتارهای متفاوتی انجام می‌دهند.»

این بررسی روی ۲۰۰۰ بزرگسال و ۸۰۰ کودک بریتانیایی انجام شد و میزان فهم آن‌ها از فناوری و نحوه استفاده از فناوری‌های نوین توسط گروه‌های سنی مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

 
کد مطلب: 31773
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
با فناوری به دنیا میان و با فناوری 6 ساله میشن. از من که تا 10 سالگی مبایل ندیده بودم چه انتظاری میشه داشت؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام