۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
اسنودن و السبرگ

افشاگران آمریکایی از هکرها درخواست کمک کردند

ایتنا – دانیل السبرگ: تاکنون خون‌های زیادی ریخته شده فقط به این دلیل که برخی افراد نتوانسته‌اند درباره آن چه که لازم بوده، سخن بگویند.
افشاگران آمریکایی از هکرها درخواست کمک کردند


دو تن از بزرگ‌ترین افشاگران رسوایی‌های نظام آمریکا، از هکرهای اینترنتی درخواست کمک کردند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، دانیل السبرگ و ادوارد اسنودن در جریان نشستی که با کارشناسان رایانه‌ای در شهر نیویورک داشتند، از هکرها خواستند به کمک آن دسته از افشاگرانی که در آینده اشتباه‌های حکومت را برملا می‌سازند بشتابند.

دانیل السبرگ (Daniel Ellsberg) یکی از کارکنان دولت آمریکا بوده که در سال ۱۹۷۱ برخی مدارک محرمانه مربوط به جنگ ویتنام را از پنتاگون خارج ساخت و در اختیار نیویورک تایمز و چند روزنامه دیگر قرار داد.

این اسناد برملا کننده فریب‌کاری‌های دولت‌های پیشین آمریکا درباره واقعیت‌های جنگ ویتنام بود و دولت نیکسون را با چالش‌های بسیاری روبرو ساخت.

افشاگری‌های اسنودن نیز تاکنون دردسرهای زیادی برای واشنگتن ایجاد کرده است.

این دو چهره سرشناس بر ضرورت تولید نرم‌افزاری ساده که با آن بتوان اطلاعات یا اشتباه‌های نهادها و موسسات دولتی را به سطح رسانه‌ها یا مقامات سیاسی کشاند و در عین حال هویت افشاگر شناسایی نشود، تاکید کردند.

السبرگ ۸۳ ساله گفت تاکنون خون‌های زیادی ریخته شده فقط به این دلیل که برخی افراد نتوانسته‌اند درباره آن چه که لازم بوده، سخن بگویند.

وی خطاب به کارشناسان رایانه‌ای گفت شما باید کاری را که بر عهده‌تان است انجام دهید، تا برخی بتوانند از زندانی که خودشان را در طول زندگی‌شان در آن محبوس می‌سازند، خارج شوند.

اسنودن نیز که در حال حاضر در روسیه به سر می‌برد، گفت برنامه‌نویس‌ها باید نرم‌افزارهایی تولید کنند که بتواند مانع از جاسوسی دولت‌ها شده و با رمزگذاری وسایل ارتباطی، از حریم خصوصی افراد نیز محافظت نماید.
 
کد مطلب: 31681
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام