۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶
عدم تمایل کاربران جهانی برای خرید تبلت

تبلت از گردونه رقابت خارج می‌شود

ایتنا - هنوز از زمان ظهور تبلت‌ها مدت زیادی نمی‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این دستگاه در حال خارج شدن از گردونه رقابت است.
تبلت از گردونه رقابت خارج می‌شود


فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین موبایل‌ساز جهان در فصل دوم سال جاری میلادی با کاهش قابل ملاحظه مواجه شد تا درآمدهای فصلی این شرکت کره‌ای به کمترین میزان خود طی ۲ سال گذشته برسد.


به گزارش ایتنا از رایورز، در حالی که نتایج حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند کره‌ای در بازار جهانی چندان قابل قبول نبود، بررسی‌ها نشان داد که تبلت‌ها هم مورد توجه کاربران قرار نمی‌گیرند و در این دوره زمانی سامسونگ تنها موفق شد ۸ میلیون دستگاه تبلت را به فروش برساند.

مرکز تحقیقاتی IDC در آخرین گزارش آماری خود توضیح داد که سهم سامسونگ در بازار جهانی تبلت‌ها لوحی نسبت به سال گذشته کاهش قابل ملاحظه یافته است.

اما باید گفت که این مشکل فقط دست‌به‌گریبان سامسونگ نشده است و رایانه‌های لوحی به طور کلی محبوبیت خود را نزد کاربران جهانی از دست داده‌اند.

 

اپل که از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی در جهان محسوب می‌شود و عنوان بزرگترین رقیب برای سامسونگ را هم دارد، در این دوره زمانی مشکلات فراوانی داشت تا کاربران جهانی را ترغیب به خرید iPad کند.

در مقابل، شرکت Corning به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده سیستم‌های محافظ نمایشگرهای لمسی در جهان توضیح داد که درخواست شرکت‌های الکترونیکی بزرگ برای خرید محصولات او کاهش یافته است و به نظر می‌رسد که تبلت کم‌کم از گردونه رقابت خارج می‌شود.

این شرکت پیش‌بینی کرد که بر خلاف سال‌های قبل، طی سال ۲۰۱۴ میلادی بازار جهانی رایانه‌های لوحی در مجموع رشد ۸ تا ۱۰ درصدی را تجربه خواهد کرد و البته امسال فروش رایانه‌های لوحی پیشرفته نسبت به سال قبل کاهش خواهد یافت.

هنوز از زمان ظهور تبلت‌ها مدت زیادی نمی‌گذرد که همه جهانیان بر این باور بودند این رایانه لوحی می‌تواند همه قوانین را در بازار جهانی فناوری تغییر دهد و بزرگ‌ترین تحول را ایجاد کند.
اما بررسی شرایط کنونی نشان می‌دهد که این پیش‌بینی‌ها چندان درست نبوده است.

 

شرکت سامسونگ هفته گذشته در جریان انتشار گزارش مالی خود به سرمایه‌گذاران و سهامداران توضیح داد تبلت در بازارهای نوظهور نتوانسته است کاری که گوشی هوشمند انجام داد را به تحقق برساند.

مردمی که تاکنون رایانه لوحی خریداری کرده‌اند از این اتفاق احساس رضایت می‌کنند و تقریبا می‌توان گفت هیچ یک از آن‌ها تمایل ندارد دستگاه الکترونیکی همراه خود را با مدل جدید‌تر عوض کند.

اگر چه سامسونگ و اپل در زمینه نوآوری‌های مخصوص رایانه‌های لوحی فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام دادند، اما باید گفت که این شرکت‌ها در نهایت نتوانستند توجه کاربران را به خود جلب کنند و همین مسئله موجب شد تا رایانه لوحی در بازار جهانی شکست بخورد.
 
کد مطلب: 31673
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام