کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توصیه بیل گیتس به جوانان

6 مرداد 1393 ساعت 11:49

ایتنا – مدیر سابق مایکروسافت گفت از لحاظ بازده مالی، بهداشت و کشاورزی جزو پرسودترین حوزه‌ها به شمار می‌رود.




بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، با بیان این که در حال حاضر زندگی‌اش را وقف مبارزه با بیماری‌ها و بهتر ساختن شرایط جهان نموده است، به جوانان کشورهای عربی توصیه کرد در مطالعات خود، بر حوزه‌های علمی متمرکز شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز، بیل گیتس در مصاحبه اختصاصی با اسکای نیوز عربی گفت من مرد بسیار خوش شانسی هستم. من این فرصت را یافتم که مایکروسافت را تاسیس کنم و از ابتکارات پشتیبانی به عمل آورم. این امر به من فراوان آموخت که چگونه ابتکار و نوآوری می‌تواند یاریگر مردم باشد.

گیتس ۵۸ ساله با اشاره به این که در حال حاضر تمام وقتش را با همسرش صرف بنیاد خیریه خود می‌کند، ریشه‌کنی فلج اطفال را اولویت خود دانست و گفت با وجود مشکلات، ما خوش‌بین هستیم که تا سال ۲۰۱۸ بر این بیماری غلبه کنیم.

وی افزود ما هیچ تضمینی برای موفقیت نداریم و من برای رویارویی با چالش‌ها آماده‌ام. من بسیار می‌شنوم که عده‌ای، از کنار گذاشتن این هدف سخن می‌گویند ولی این یعنی همه ساله در جهان صدها هزار کودک خواهند مرد یا به فلج مبتلا خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به جوانان عرب توصیه کرد در مطالعات و تحقیقاتی که برای بهبود اقتصاد کشورهای خود دارند، بر حوزه‌های علمی متمرکز شوند.

مدیر سابق مایکروسافت گفت از لحاظ بازده مالی، بهداشت و کشاورزی جزو پرسودترین حوزه‌ها به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت به نظر من در خاورمیانه قدرت خلاقیت و نوآوری وجود دارد ولی چیزی که این توانایی را عقیم می‌گذارد، نظام آموزش و پروش (این کشورها) است.
 


کد مطلب: 31540

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31540/توصیه-بیل-گیتس-جوانان

ايتنا
  https://www.itna.ir