۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۶

گوگل به‌خاطر موتورولا به دادگاه رفت

ایتنا - آنتن‌هایی که در گوشی‌های موتورولا تحت مدیریت شرکت گوگل به کار گرفته می‌شد، حق امتیاز ثبت شده به نام شرکت LPKF را زیرپا می‌گذاشت.
گوگل به‌خاطر موتورولا به دادگاه رفت


به دنبال اجرایی شدن شکایت‌های اخیر موتورولا موظف شد علاوه بر حذف گوشی‌های هوشمند خود از بازار آلمان،‌ تمام گوشی‌هایی که به کاربران سازمانی و تجاری فروخته است را پس بگیرد.


به گزارش ایتنا از رایورز، یک دادگاه آلمانی بر اساس آخرین بررسی‌های خود اعلام کرد آنتن‌هایی که در گوشی‌های موتورولا تحت مدیریت شرکت گوگل به کار گرفته می‌شد، حق امتیاز ثبت شده به نام شرکت LPKF را زیرپا می‌گذاشت.

شرکت LPKF که دفتر مرکزی آن در آلمان واقع شده است به صورت تخصصی در زمینه خدمات لیزر فعالیت می‌کند و گفته می‌شود که فناوری آنتن‌های موتورولا نیز به نام او به ثبت رسیده است.

این طور که خبرگزاری بی‌بی‌سی گزارش داده است، شرکت آلمانی هنوز تصمیم نگرفته است که پرونده مذکور را به چه صورت با موتورولا پیش ببرد.

"فلورین مولر"(Florian Mueller) که پیش‌تر به شرکت‌های مایکروسافت و اوراکل مشاوره می‌داد، گفت: «شرکت LPKF می‌تواند به شکایت خود در این زمینه ادامه دهد و خسارت مالی بزرگی را دریافت کند.»

 

او در ادامه توضیح داد: «اگر امروز قرار باشد که تمام گوشی‌های موتورولا از بازار جمع‌آوری شوند، شرکت LPKF هم می‌تواند در این زمینه دچار ضرر مالی شود و کاهش فروش گوشی‌های موتورولا آن را هم دچار مشکل کند.»

لازم به ذکر است که گوگل چند ماه قبل موتورولا را به شرکت چینی لنوو واگذار کرد و البته هنوز قرارداد میان آنها نهایی نشده است.
 
کد مطلب: 31354
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام