۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۴
بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر

اپل قفل گوشی‌ها را هوشمندتر می‌کند

ایتنا - این سیستم جدید میزان امنیت محیط را شناسایی می‌کند تا بدون نیاز به کد امنیتی قفل گوشی را باز کند یا از شما کد بخواهد.
اپل قفل گوشی‌ها را هوشمندتر می‌کند


قفل کردن گوشی هوشمند یکی از اساسی‌ترین کارها برای هر کاربر محسوب می‌شود و البته در برخی مواقع یک فرآیند دشوار و دست‌وپاگیر است که طی آن مجبورید رمز عبور وارد کنید، اثر انگشت خود را به‌کار بگیرید یا نقطه‌ها را به اشکال مختلف به یکدیگر متصل کنید.


به گزارش ایتنا از رایورز، شرکت اپل این روزها به دنبال یک روش جایگزین و کاربردی می‌گردد و بر این اساس حق امتیاز جدید خود برای ارائه فناوری جدید در زمینه قفل کردن نمایشگر گوشی را در "اداره حق امتیازها و علایم تجاری آمریکا" به ثبت رسانده است.

بر اساس اسناد ثبت شده در این مرکز، اپل فناوری ارائه کرده است که می‌تواند موقعیت جغرافیایی کاربر را شناسایی کند و سپس کد باز کردن قفل گوشی را بر اساس آن ارایه نماید.

این طرح برای گوشی هوشمند آیفون به این صورت دنبال می‌شود که فناوری در وهله اول موقعیت جغرافیایی صاحب گوشی را شناسایی می‌کند و مثلا تشخیص می‌دهد که او در خانه، محل کار یا داخل اتومبیل است که این کار بر اساس گیرنده ماهواره‌ای GPS و یا شبکه Wi-Fi صورت می‌گیرد.

در مرحله بعد سیستم میزان امنیت محیط را شناسایی می‌کند تا در این شرایط بتواند قفل گوشی را باز کند یا از شما کد امنیتی بخواهد.

 

به عنوان مثال، زمانی که شما داخل منزل هستید هیچ کد امنیتی پرسیده نمی‌شود و در محل‌هایی مانند فروشگاه مواد غذایی نزدیک منزل که زیاد به آنجا مراجعه می‌کنید، ممکن است نیاز به وارد کردن اثر انگشت یا کد ساده داشته باشید.

اما زمانی که از منزل خود دور می‌شوید،‌ سیستم امنیتی قوی‌تر نیاز است و در این شرایط می‌بایست برای باز کردن قفل گوشی فرآیند پیچیده‌تری را انجام دهید.

شرکت اپل در جریان ثبت این حق امتیاز در اسناد خود نوشت: «با توجه به اینکه برخی امکان از جمله منزل و محل کار امن‌تر هستند، کاربر نیازی ندارد در این مکان‌ها کدهای امنیتی پیچیده را مورد استفاده قرار دهد و به راحتی می‌تواند قفل گوشی خود را باز کند.»
 
کد مطلب: 31282
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام