۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶

ویندوز XP پاشنه آشیل کسب و کارهای تجاری

ایتنا- ویندوز xp، علیرغم آسیب پذیری بودن و البته حفره‌های زیاد، هنوز هم محبوب است.
ویندوز XP پاشنه آشیل کسب و کارهای تجاری


برآوردهای یک مطالعه نشان می‏‌دهد مهم‌ترین بدافزارهایی که در سه ماهه دوم سال جاری کسب و کارهای تجاری را هدف حملات خود قرار داده‌‏اند از جنس یک کرم رایانه‏‌ای هستند که از حفره‌‏های امنیتی ویندوز ایکس پی استفاده می‌‏کند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏سایت theinquirer، شرکت ترندمیکرو (Trend Micro) اعلام کرده است سه بدافزاری که در سه ماهه دوم سال جاری بیشترین حملات را به کسب‌وکارهای تجاری داشته‏‌اند از جنس یک کرم رایانه‌‏ای هستند که کارکنان ویندوز ایکس پی را هدف گرفته است.

این کرم که با نام‌های داون‌اد (DOWNAD) یا کانفلیکر (Vonfliker) شناخته می‌‏شود، می‏تواند از طریق یک لینک اینترنتی آلوده به بدافزار، اسپم و یا حافظه‏های بیرونی کل شبکه رایانه‌‏ای کسب و کارها را هدف حمله قرار دهد.

یکی از دلایل آسیب‏‌پذیری ویندوز ایکس پی در مقابل این تهدید این است که به خاطر حفره‏ امنیتی که در خدمات سرور MS۰۸-۰۶۷ آن به وجود آمده است به برنامه‏‌های و کدهای خودسر اجازه اجرا می‏‌دهد.

این بدافزار دارای الگوریتم خاصی در زمینه تولید دامنه‌‏های اینترنتی است که به کمک آن می‏‌تواند به صورت خودکار و تصادفی آدرس‏‌ها و لینک‏‌های اینترنتی ایجاد کند و سپس با اتصال به آنها فایل‌‏هایی را روی سیستم‏‌های آلوده دانلود کند.

ترند میکرو در بررسی‏‌های خود دریافته است ۴۰ درصد اسپم‌‏های حاوی بدافزار از طریق همین کرم داون‌اد تولید شده‌‏اند.
این شرکت امنیتی همچنین دریافته است در این دوره ۳ بدافزار FAREIT، MYTOB و LOVGATE بیشترین فعالیت را داشته‌‏اند که هر سه آنها به کرم داون‌اد مربوط هستند.

بدافزارهای CUTWAIL و Gameover ZeuS نیز از دیگر بدافزارهایی هستند که جزء مهم‌ترین منابع ارسال اسپم‌‏های آلوده هستند.
کد مطلب: 31244
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
خودم از 7 استفاده میکنم ولی بابام تو مغازش از Xp استفاده میکنه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام