کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سامسونگ هم فناوری پلاسما را کنار گذاشت

نمایشگرهای پلاسما در یک قدمی بازنشستگی

18 تير 1393 ساعت 10:16

ایتنا - سامسونگ در حالی تصمیم یاد شده را عملی می‌کند که پیش از این شرکت‌های پاناسونیک، هیتاچی و پایونیر نیز اقدام مشابه را انجام داده بودند تا فناوری پلاسما را کنار بگذارند.




شرکت سامسونگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برای همیشه تولید نمایشگرهای پلاسما را کنار می‌گذارد تا این فناوری کم‌کم به دست فراموشی سپرده شود.


به گزارش ایتنا از رایورز، سامسونگ در بیانیه خود توضیح داد که از پایان نوامبر ۲۰۱۴ خط تولید نمایشگرهای پلاسما را متوقف می‌کند تا از تاریخ یاد شده به بعد هیچ نمایشگر پلاسما با مارک سامسونگ در بازار جهانی فروخته نشود.

سامسونگ در حالی تصمیم یاد شده را عملی می‌کند که پیش از این شرکت‌های پاناسونیک، هیتاچی و پایونیر نیز اقدام مشابه را انجام داده بودند تا فناوری پلاسما را کنار بگذارند.

سامسونگ توضیح داد که این اتفاق به دنبال کاهش درخواست بازار جهانی انجام می‌شود تا از این طریق بتواند تمرکز بیشتری بر تولید تلویزیون‌های منحنی و گیرنده‌های تلویزیونی فوق باکیفیت(UHD) داشته باشد.

زمانی که فناوری پلاسما معرفی شد بالاترین کیفیت را برای نمایشگرها ارایه می‌کرد و رنگ مشکی در آن با بالاترین وضوح نمایش داده می‌شد. اما پس از آنکه فناوری‌های LCD و LED روی کار آمدند از محبوبیت پلاسما کاسته شد و کاربران تمایلی به خرید آن نداشتند.

 

لازم به ذکر است که در حال حاضر LG تنها شرکت الکترونیکی بزرگ محسوب می‌شود که نمایشگر مبتنی بر فناوری پلاسما تولید می‌کند که البته پیش‌بینی می‌شود این شرکت کره‌ای هم در آینده نزدیک فعالیت مذکور را متوقف کند.

خبرگزاری Yonhap News چندی پیش گزارش داد که LG به تازگی یکی از خطوط اصلی تولید نمایشگرهای پلاسمای خود را به تولید باتری‌های خورشیدی تبدیل کرده است.
 


کد مطلب: 31237

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31237/نمایشگرهای-پلاسما-یک-قدمی-بازنشستگی

ايتنا
  https://www.itna.ir