۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴

ویندوز ۲۰۰۰ هم از ویندوز ۸ محبوب‌تر است

ایتنا - سیستم‌عامل ویندوز ۲۰۰۰ در ژوئن امسال موفق شد 0.02 درصد بر محبوبیت خود بیافزاید تا درمجموع صاحب 0.03 درصد از بازار جهانی شود.
ویندوز ۲۰۰۰ هم از ویندوز ۸ محبوب‌تر است


ویندوز ۸ که سیستم‌عامل مشکل‌ساز و پرحاشیه مایکروسافت هم نام گرفته است هنوز نتوانسته محبوبیت چندانی بین کاربران جهانی کسب کند و سهم خود را از بازار جهانی افزایش دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز، مرکز تحقیقاتی Net Applications بر اساس آخرین بررسی خود اعلام کرد سهم ویندوز ۸ در بازار جهانی درحالی کاهش میابد که نسخه‌های قبلی آن یعنی ویندوز ۷، ویندوز ویستا و ویندوز XP بازنشسته شده همچنان با افزایش محبوبیت‌های خود مواجه هستند.

مجموع سهم ویندوز ۸ و ویندوز ۸.۱ که دو ویرایش از آخرین نسخه پلتفورم رایانه مایکروسافت محسوب می‌شود در بازار جهانی با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲.۵۴ درصد رسیده است.

این مسئله به طور خاص مربوط به کاهش سهم ویندوز ۸ می‌شود که در طول ژوئن ۲۰۱۴ میلادی این سیستم‌عامل با کاهش ۰.۳۶ درصدی صاحب ۵.۹۳ درصد از بازار جهانی بوده است.

ویندوز ۸.۱ نیز در این دوره زمانی رشد ۰.۲۶ درصدی را تجربه کرده است تا بتواند ۶.۶۱ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد.

 

اما ویندوز ۷ محبوب‌ترین سیستم‌عامل در بازار جهانی محسوب می‌شود و بر اساس آمار موجود سهم آن با رشد ۰.۴۹ درصدی به ۵۰.۵۵ درصد رسیده است که این رقم از سهم ۵۰ درصدی آن در ماه می بیشتر است.

اما ویندوز XP که از مدتی قبل بازنشسته شده است همچنان نزد کاربران جهانی محبوبیت دارد و گفته می‌شود در ژوئن امسال میلادی سهم آن با رشد ۰.۰۴ درصدی به ۲۵.۳۱ درصد رسیده است و این در حالی است که هیچ گونه پشتیبانی امنیتی از آن انجام نمی‌شود.

لازم به ذکر است که ویندوز ویستا نیز در این دوره زمانی با رشد ۰.۰۵ درصدی صاحب ۲.۹۵ درصد از بازار جهانی شده است و ویندوز NT این روزها ۰.۱۴ درصد از بازار جهانی را در اختیار دارد.

اما سیستم‌عامل ویندوز ۲۰۰۰ مایکروسافت که عمر طولانی را پشت گذاشته است در فصل ماه ژوئن امسال موفق شد ۰.۰۲ درصد بر محبوبیت خود بیافزاید تا درمجموع صاحب ۰.۰۳ درصد از بازار جهانی سیستم‌های عامل شود.

 
کد مطلب: 31225
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام