کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وقتی گوگل، اپل و ویژگی‌های نه چندان جدید iOS 8 را به تمسخر می‌گیرد!

7 تير 1393 ساعت 22:43

ایتنا- گوگل می‌گوید قابلیت‌های iOS 8 جندان هم جدید نیست!





منبع: فارنت
به نظر می‌رسد حالا تنها این اپل نیست که در کنفرانس‌هایش گوگل و اندروید را مسخره می‌کند. چندی پیش  در کنفرانس Google I/O ساندار پیچای قابلیت‌های جدید iOS 8 را تکراری و مربوط به ۴ یا ۵ سال گذشته اندروید عنوان کرد.


با وجود این‌که پیچای به صورت مستقیم نامی از اپل نبرد اما به وضوح به جنگ لفظی با رقیب پرداخت. اگر به خاطر داشته باشید تیم کوک چندپارگی اندروید و سهم بسیار اندک آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید ۴.۴ کیت‌کت را تمسخر کرد و اعلام کرد که نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید در خطر بدافزارها قرار دارند؛ اما پیچای نظر دیگری دارد.

به گفته مدیر بخش اندروید گوگل اعلام کرد که قدرت اصلی گوگل از فریم‌ورک Google Play Services ناشی می‌شود و این فریم‌ورک بر روی ۹۳ درصد از دستگاه‌های اندرویدی نصب بوده و هر شش هفته یک‌بار به‌روزرسانی می‌شود.

به این ترتیب در واقع آپدیت‌های امنیتی حتی سریع‌تر از iOS برای کاربران اندرویدی عرضه می‌شود.



علاوه بر این یک حمله مستقیم به اپل در شب گذشته نموداری تحت عنوان “نوآوری اندروید” بود که برخی ویژگی‌های کلیدی نسخه‌های مختلف اندروید را از ابتدای ظهور در سال ۲۰۰۸ تاکنون به تصویر کشیده بود.

در این نمودار مالتی‌تسکینگ یا چندوظیفگی در بالای اندروید ۱.۰ و پشتیبانی از کیبردهای متفاوت، ویجت‌ها و پیش‌بینی کلمات در اندروید ۱.۵ جایی میان سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ قرار گرفته است.

نمایش وضعیت دقیق باتری در اندروید ۲.۳، نوتیفیکیشن‌های تعاملی در اندروید ۴.۱ و تنظیمات سریع هم در اندروید ۴.۲ به سیستم‌عامل موبایلی گوگل اضافه شده است؛ ویژگی‌هایی که هنوز کاربران iOS منتظرند تا نسخه هشتم این سیستم‌عامل برایشان به همراه بیاورد.

ساندار پیچای گفت: “اگر نگاه کنید که پلتفرم‌های دیگر حالا تازه چه چیزهایی را دریافت می‌کنند، ویجت‌ها، کیبردهای کاستوم و … بسیاری از این چیزها را اندروید چهار یا شاید پنج سال پیش به همراه داشته است!”


کد مطلب: 31145

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31145/وقتی-گوگل-اپل-ویژگی-های-نه-چندان-جدید-ios-8-تمسخر-می-گیرد

ايتنا
  https://www.itna.ir