۱
۰
plusresetminus
شنبه ۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۷
به اعتقاد ۶۱ درصد مردم جهان

تا ۵ سال آینده ساکن خانه‌های هوشمند می‌شویم

ایتنا - بیش از ۶۲ درصد مردم اعلام کردند که در مورد امنیت اطلاعات خانه‌های هوشمند به طور کامل احساس خطر می‌کنند.
تا ۵ سال آینده ساکن خانه‌های هوشمند می‌شویم


مرکز تحقیقاتی Fortinet بر اساس مطالعه گسترده‌ای که به تازگی در حوزه "اینترنت اشیا" انجام داده است اعلام کرد ۶۱ درصد مردم در جهان معتقدند که خانه‌های هوشمند و متصل به اینترنت طی ۵ سال آینده در اختیار آنها قرار می‌گیرد و نحوه زندگی را به‌طور کامل تغییر می‌دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز، این تحقیق در ژوئن ۲۰۱۴ انجام شد و ۱۸۰۱ صاحب‌خانه از سراسر جهان در آن شرکت کردند و نظرات خود را در مورد "اینترنت اشیا" بیان نمودند.

در حالی که بسیاری از این افراد معتقدند بودند طی چند سال آینده غالب دستگاه‌ها و ابزارهای روزمره به اینترنت متصل می‌شوند، برخی نگرانی‌ها وجود داشت که نشان می‌داد مردم هنوز از امنیت این اتفاق راضی نیستند و احتمال می‌دهند مشکلات فراوانی برای آنها به وجود آید.

"جان مادیسون"(John Maddison) مدیر بازاریابی مرکز Fortinet گفت: «نبرد در حوزه "اینترنت اشیا" آغاز شده است. مرکز تحقیقاتی IDC به تازگی اعلام کرد ارزش بازار "اینترنت اشیا" تا سال ۲۰۲۰ میلادی به بیش از ۷.۱ تریلیون دلار می‌رسد.»

زمانی که از مردم پرسیده شد خانه هوشمند و متصل به اینترنت می‌تواند حریم شخصی آن‌ها را حفظ کند یا اطلاعات شخصی‌شان را به خطر بیاندازد، ۶۲ درصد افراد اعلام کردند که به طور کامل احساس خطر می‌کنند و تجاوز به حریم شخصی آنها را نگران و عصبانی کرده است.


همچنین، مردم در پاسخ به این سوال که چه کسی می‌تواند به بخشی از اطلاعات خانه‌های هوشمند دسترسی داشته باشند ۶۶ درصد گفتند که فقط کاربران معمولی و افرادی که مجوز دارند باید به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

طبق بررسی انجام شده ۴۸ درصد کاربران بر این باورند که شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی وظیفه مدیریت و کنترل اطلاعات را دارند و نباید دستگاه‌ها را طوری بسازند که به راحتی بتوان به اطلاعات آنها دسترسی داشت.
 
کد مطلب: 31105
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
من امسال کارشناسی عمرانم تمام میشه
با توجه به مقررات بد ساختمانی ایران این امکان در ایران به این زودی ها اتفاق نمی افته
البته من میخوام یک شرکت ساخت خانه هوشمند ایجاد کنم
مهمترین چیزی که مهمه اینترنت پر سرعت هست که البته تو ایران نیست
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام