۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۵

این تراشه دو میلیون دلار فروخته می‌شود

ایتنا - حراجی Christie از این تراشه به عنوان محصولی یاد می‌کند که باعث تولد رایانه‌های مدرن شد و به طور کلی دنیای ویفرهای تراشه‌ای ژرمانیوم را متحول کرد.
این تراشه دو میلیون دلار فروخته می‌شود


نمونه اولیه از یک میکروتراشه که در سال ۱۹۵۸ ساخته شده بود و به "جک کیلبی"(Jack Kilby) کمک کرد تا جایزه نوبل را دریافت کند، در حراجی Christie فروخته می‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز، کارشناسان از هم‌اکنون پیش‌بینی کرده‌اند این محصول که می‌توان آن را یکی از نخستین ریزتراشه‌های دنیا دانست بین یک تا دو میلیون دلار فروخته شود.

کیلبی که در سال ۲۰۰۵ میلادی از دنیا رفت، نمونه اولیه از محصولی را ساخت که از آن با عنوان نخستین مدار یکپارچه روی یک تراشه واحد یاد کرد.

این محصول در سال ۱۹۵۸ میلادی در کارخانه Texas Instruments ساخته شد و پس از آن کیلبی برای توسعه ریزتراشه‌ها با ارتش، مراکز تجاری و صنایع بزرگ همکاری کرد و ابزارهای فراوانی را مبتنی بر آن تولید کرد و البته در ساخت نخستین ماشین حساب و چاپگر حرارتی هم نقش داشت.


حراجی Christie از این تراشه به عنوان محصولی یاد می‌کند که باعث تولد رایانه‌های مدرن شد و به طور کلی دنیای ویفرهای تراشه‌ای ژرمانیوم را متحول کرد.


در این تراشه از سیم‌هایی به جنس طلا و پلاتینیوم روی یک سطح شیشه‌ای استفاده شده است که یک محفظه پلاستیکی آن را محاصره می‌کند و در نهایت قابلیتی شبیه تراشه‌های امروزی را ارایه می‌کرد.


ریزتراشه اصلی ساخته شده با این ساختار امضای کیلبی را دارد و گفته می‌شود که یک نمونه دیگر از این محصول در جهان موجود است.

کد مطلب: 31016
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام