۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۳

تاکید بیل گیتس بر حل مشکلات بشر به کمک نوآوری

ایتنا- گیتس: نوآوری می‌تواند بسیاری از مشکلات کنونی بشر را حل کند.
تاکید بیل گیتس بر حل مشکلات بشر به کمک نوآوری


"بیل و ملیندا گیتس" به فارغ‌التحصیلان دانشگاه استانفورد آمریکا اعلام کردند که نوآوری برای کسب درآمد نمی‌تواند بسیاری از مشکلات فراوانی را که جهان امروز با آنها مواجه است، حل کند.


به گزارش وبسایت news.techworld، این دو در نخستین جشن مشترک فارغ‌التحصیلی از دانشگاه استانفورد در "انعطاف‌پذیری هرچه بیشتر ذهن" و "باز بودن فضا برای تغییر" در دانشجویان تاکید کردند. آن‌ها بر این مسئله تاکید داشتند که دانشجویان می‌بایست با مشکلاتی از جمله فقر و بیماری مواجه شوند و فقط به کسب درآمد و منفعت فکر نکنند.

این مراسم زمان مناسبی بود تا "بیل و ملیندا گیتس" بتوانند به ۵ هزار نفر دانشجویی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند یادآوری کنند که از پتانسیل خود برای تغییر استفاده کنند.

بسیاری از این دانشجویان پس از ترک دانشگاه استانفورد به شرکت‌های نوپا می‌پیوندند یا شرکت اختصاصی خود را تاسیس می‌کنند و این همان زمانی است که می‌توانند برای آنچه در سر می‌پرورانند، برنامه‌ریزی کنند.

"بیل گیتس"(Bill Gates) در سخنرانی خود برای این دانشجویان گفت: «در این فضای دانشگاهی نکات قابل توجه فراوانی وجود دارد. اما اگر قرار بود من و ملیندا آنچه که در استانفورد دوست داریم را در یک کلمه بیان کنیم،‌ آن "خوش‌بینی" بود.»
او در ادامه توضیح داد: «در اینجا یک احساس بسیار قوی وجود دارد که بر اساس آن نوآوری می‌تواند بسیاری از مشکلات کنونی بشر را حل کند.»

"بیل گیتس" یکی از این افراد خوش‌بین بود که در اواسط دهه ۱۹۹۰ سعی کرد از طریق شرکت مایکروسافت رایانه‌های شخصی فراوانی را برای از بین بردن شکاف دیجیتالی اهدا کند. اما در حالی که این طرح در کشور آمریکا به موفقیت‌های فراوان رسیده بود، گیتس به این نتیجه رسید که باید ادامه آن را در آفریقا دنبال کند.

گیتس در بازدید از مرکزی که رایانه‌های اهدایی مایکروسافت را دریافت کرده بود گفت: «بازدید من از Soweto از همان یک درس بود که دریابم چقدر ساده و خوش‌قلب بودم.»
 
کد مطلب: 30996
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام