۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۴

وزیر ارتباطات: همراه اول کج‌سلیقگی کرد

ایتنا - پس از اظهارات من، اپراتور رايتل نرخ مكالمات و ديتاي خود را كاهش داده است كه اين موضوع به زودي از سوي اين اپراتور اعلام مي‌شود.


وزراي ارتباطات دو كشور ايران و آذربايجان بر گسترش همكاري‌هاي ارتباطي مخابراتي و تعريف پروژه‌هاي مشترك ICT با همكاري بخش خصوصي دو كشور تاكيد كردند.


به گزارش ایتنا از مهر، اجلاس مشترك ايران و آذربايجان صبح امروز با حضور محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات كشورمان و علي عباس اف وزير ارتباطات و فناوريهاي عالي جمهوري آذربايجان برگزار شد.

در اين نشست وزراي دو كشور ايران و آذربايجان بر تقويت همكاري‌هاي متقابل در بخش مخابرات، پست و پست بانك و زيرساخت‌هاي ارتباطي تاكيد كردند.
براين اساس مقرر شد كميسيون مشترك ايران و آذربايجان ۱۳ و ۱۴ مردادماه در باكو انجام شود.

محمود واعظي - وزير ارتباطات كشورمان به عنوان مسئول كميسيون مشترك طرف ايراني در جمع خبرنگاران گفت: مذاكرات در مورد مسائل مختلفي همچون سرمايه‌گذاري دو كشور، همكاري اثربخش در جهت گسترش خط ترانزيت ارتباطي ايران – اروپا پروژه EPEG با هدف افزايش حجم ترافيك صوت و ديتا دو كشور و ايجاد زمينه‌هاي فعاليت بخش خصوصي انجام شد.

وي با بيان اينكه حجم گسترده‌اي از كشورها با فناوري پست مرتبط هستند، افزود: در اين زمينه يادداشت تفاهمي در جهت همكاري‌هاي پستي ميان دو كشور به امضا رسيد؛ در همين حال در بخش پست بانك نيز راه‌اندازي سيستم حوالجات هم زمان ايران، تركيه، قرقيزستان و آذربايجان در دستور كار قرار گرفت.

همراه اول بي سليقگي به خرج داد
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مورد گلايه‌هاي خود از افزايش نرخ مكالمات همراه اول گفت: اين اپراتور خلاف قانون انجام نداده است؛ مبناي كار نرخ مكالمه ۴۹۹ ريال به ازاي هر دقيقه است و اين اپراتور مجاز است كه تا ۲۰ درصد نيز اين نرخ‌ها را افزايش دهد؛ اما از نظر من همراه اول بي‌سليقگي كرده كه نرخ مكالمات را تا اين رقم بالابرده در صورتي كه رقبا همان ۴۹۹ ريال را براي مشتركانشان اعمال مي‌كنند؛ با اين سياست، اين اپراتور مشتريانش را از دست مي‌دهد.

كاهش تعرفه مكالمات و ديتاي رايتل به تبعيت از اظهارات وزير ارتباطات
واعظي با اشاره به اظهارات خود مبني بر توصيه به اپراتورها براي تجديدنظر در نرخ مكالمات افزود: پس از اظهارات من، اپراتور رايتل نرخ مكالمات و ديتاي خود را كاهش داده است كه اين موضوع به زودي از سوي اين اپراتور اعلام مي‌شود.

وي با بيان اينكه به اپراتورها توصيه مي‌شود كيفيت را افزايش و تعرفه‌ها را كاهش دهند افزود: تا ۸ ماه آينده امكان تغيير اپراتور بدون تعويض شماره براي مشتركان فراهم مي‌شود كه رقابت جدي ميان اپراتورهاي موبايل شكل خواهد گرفت.
 
کد مطلب: 30995
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام