۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۹
به کمک اختراع منحصر به‌فرد سونی

دوربین‌های جدید شبیه چشم انسان تصویربرداری می‌کنند

ایتنا - تصاویری که ما با دوربین‌های دیجیتالی امروزی تهیه می‌کنیم چندان هم واقعی نیستند و به همین خاطر بهتر است از حسگرهای منحنی برای نسل جدید دوربین‌ها استفاده کرد.
دوربین‌های جدید شبیه چشم انسان تصویربرداری می‌کنند


گام بعدی در دنیای حسگرهای تصویری را سونی برمی‌دارد و در این اقدام کوشیده می‌شود فناوری شبیه به چشم انسان ساخته شود تا آن طور که ما تصاویر را می‌بینیم، دوربین‌ها تصاویر را تهیه کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز، سونی نسل جدیدی از حسگرهای تصویری CMOS را اختراع کرده است که به صورت منحنی ساخته شده‌اند و سطحی را ایجاد می‌کنند که می‌تواند تصاویر را بیش از هر حسگر دیگری در جهان شبیه به چشم انسان تهیه کند.

این اقدام شبیه کاری است که شرکت اپل در جریان تولید iMac انجام داد و با استخدام "جِف گولدبلوم"( Jeff Goldblum) کوشید نمایشگرهای Retina را با کیفیت چشم انسان تولید کند.

به طور کلی باید توجه داشت که سطح چشم تخت نیست و در مقابل، تمام فناوری‌های تصویری که ما امروز در اختیار داریم، به صورت تخت ساخته شده‌اند و فعالیت می‌کنند.

اما سونی می‌گوید تصاویری که ما با دوربین‌های دیجیتالی امروزی تهیه می‌کنیم چندان هم واقعی نیستند و به همین خاطر بهتر است از حسگرهای منحنی برای نسل جدید دوربین‌ها استفاده کرد.


"کازوئیچیرو ایتوناگا"(Kazuichiro Itonaga) مدیر مرکز تحقیق و توسعه پلتفورم سونی این هفته در سمپوزیوم بین‌المللی VLSI Technology که در هاوایی برگزار شد، این فناوری را برای نخستین بار به صورت رسمی معرفی کرد.

او در این اقدام یک حسگر ویژه CMOS که به صورت منحنی ساخته شده است را نمایش داد و اعلام کرد که این محصول ۱.۴ برابر حساس‌تر از مدل کنونی است و مرکز آن ۲ برابر حساس‌تر از مرکز حسگرهای CMOS تخت ساخته شده است.

این حسگر برای دوربین‌هایی ساخته شده است که لنز منحنی را در خود جا داده باشند و نور پس از آنکه با لنز منحنی برخورد می‌کند به حسگر می‌رسد و در نهایت می‌توان انتظار گرفتن تصاویر کاملا متفاوت را داشت.
 
کد مطلب: 30964
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام