۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰
زنگ خطر برای همه کاربران

هشدار مدیر سازمان CIA در مورد امنیت اطلاعات

ایتنا - مدیر CIA مشکل اصلی را کدهای ضعیف و برنامه‌ نویسی‌های نه‌چندان ایمن دانست و توضیح داد که با این روند قطعا تمام کاربران جهانی در خطرند.
هشدار مدیر سازمان CIA در مورد امنیت اطلاعات


یکی از مدیران اسبق "آژانس مرکزی اطلاعاتی آمریکا"(CIA) در مورد خطرات و آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری هشدار داد و در این راستا انگشت اشاره خود را به سمت شرکت‌هایی گرفت که در جریان به‌روزرسانی محصولات، کدهای ضعیف و قابل دسترسی را می‌نویسند.


به گزارش ایتنا از رایورز، "رابرت بیگمن"(Robert Bigman) مدیر امنیت اطلاعاتی سازمان CIA که هم‌اکنون به عنوان مشاور IT با این سازمان فعالیت می‌کند در جریان همایشی که در شهر دبی برگزار شده بود توضیح داد: «من فکر می‌کنم شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات در وهله اول فقط سازگاری نرم‌افزارها را مورد بررسی قرار می‌دهند و فقط به این مسئله توجه می‌کنند.»

بیگمن طی حضور خود در "کنفرانس و نمایشگاه امنیت اطلاعاتی خلیج فارس"(GISEC) که در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار شده بود خاطرنشان کرد که کاربران عمومی و سازمانی باید بسیار نگران امنیت اطلاعات خود باشند و در این زمینه احساس خطر کنند.

او در صحبت‌های خود مشکل اصلی را کدهای ضعیف و برنامه‌ نویسی‌های نه‌چندان ایمن دانست و توضیح داد که با این روند قطعا تمام کاربران جهانی که از نرم‌افزارهای مختلف استفاده می‌کنند دچار مشکل خواهند شد.


او گفت: «آنچه که بسیاری از شرکت‌های بزرگ به من می‌گویند این است که: "ما تلاش می‌کنیم کدهای ایمن بنویسم"؛ اما اگر این شرکت‌ها به تعهد خود عمل نکنند چه بلایی سر شما خواهد آمد؟ آیا مطمئن هستید که آنها وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند و همه خطرات احتمالی که متوجه شما است را کم می‌کنند.»

بیگمن هشدار داد شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار در هر اندازه‌ای که هستند و هراندازه که نام مشهوری داشته باشند، باز هم می‌توانند محصولاتی را در اختیار کاربران بگذارند که ایمنی آنها به خطر بیفتد.
 
کد مطلب: 30897
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام