۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۵

نوکیا قابلیت تشخیص حرکات را به گوشی هوشمند یاد می‌دهد

ایتنا - فناوری 3D Touch سیستمی شبیه دستگاه کنترلی Kinect را شامل می‌شود و قابلیت تشخیص حرکات بدن و سیستم کنترلی لمسی را به گوشی هوشمند می‌افزاید.
نوکیا قابلیت تشخیص حرکات را به گوشی هوشمند یاد می‌دهد


از مدت‌ها قبل گفته شده بود شرکت نوکیا روی گوشی هوشمند ویژه‌ای موسوم به Goldfinger کار می‌کند که قرار است به عنوان نخستین دستگاه مجهز به سیستم‌عامل ویندوزفون ۸.۱ به دست کاربران جهانی برسد.


به گزارش ایتنا از رایورز، منابع آگاه همچنین اعلام کرده بودند که این محصول نخستین دستگاه ساخته شده در شرکت نوکیا محسوب می‌شود که به فناوری 3D Touch مجهز شده است.

اما باید گفت که شایعات منتشر شده در این زمینه صحت نداشت و سرانجام مایکروسافت مرکز تولید دستگاه‌های الکترونیکی نوکیا را خرید و پس از گذشت مدتی سیستم‌عامل ویندوزفون ۸.۱ را به صورت رسمی معرفی کرد.

نخستین گوشی هوشمند که به این سیستم‌عامل مجهز بود Lumia 630 نام داشت و پس از آن بهترین گوشی نوکیا موسوم به Lumia 930 همراه با این محصول عرضه شد. اما هیچ یک از این دو محصول فناوری 3D Touch را نداشتند.

این اتفاقات باعث شد تا کارشناسان کم‌کم فناوری 3D Touch را فراموش کنند. اما هم‌اکنون یک منبع آگاه و کاملا موثق به خبرگزاری The Verge توضیح داده است که این پروژه تحت مدیریت مایکروسافت در حال پیشرفت است و پیش‌بینی می‌شود که همراه با بهترین گوشی آتی نوکیا به دست کاربران برسد.


فناوری 3D Touch سیستمی شبیه دستگاه کنترلی Kinect را شامل می‌شود و قابلیت تشخیص حرکات بدن و سیستم کنترلی لمسی را به گوشی هوشمند می‌افزاید.

این فناوری مبتنی بر حسگرهای سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای هوشمند ساخته شده است که الگوریتم‌های پیچیده آن را مدیریت می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این فناوری Real Motion نام دارد و این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا انگشتان خود را اطراف نمایشگر گوشی حرکت دهد و از این طریق اطلاعات لازم در هر بخش را در اختیار بگیرد.

کد مطلب: 30875
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام