۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۰

جریمه گوگل برای سایت‌هایی که در تلفن همراه نمایش خوبی ندارند

ایتنا – این فرایند هم به نفع کاربران است و هم به نفع خود گوگل.
جریمه گوگل برای سایت‌هایی که در تلفن همراه نمایش خوبی ندارند


آن دسته از کاربرانی که با استفاده از تلفن‌های همراه به اینترنت وصل می‌شوند، بعضاً از این موضوع گلایه‌مندند که گاه با درج آدرس سایت مورد نظرشان در موبایل، به جای صفحه اصلی به یک وب سایت دیگر ارجاع داده می‌شوند.

این امر علاوه بر این که زمان وبگردی را بیشتر می‌کند، بعضاً سرخوردگی و نارضایتی کاربران را به دنبال داشته است.
گوگل قصد دارد با این مشکل مقابله کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پی سی ورلد، گوگل آن دسته از سایت‌هایی که کاربران را به دیگر پایگاه‌ها ارجاع می‌دهند یا به اصطلاح ری.دایرکت (redirect) می‌کنند، نامطلوب شمرده و به هنگام نمایش یافتن در نتایج جست‌وجو، آنها را با درج برخی علایم هشداردهنده متمایز می‌سازد.

گوگل مدعی است دلیل بروز این مشکل آن است که سایت‌های خطاکار، از این که بتوانند به گونه‌ای درست در تلفن‌های همراه هوشمند ظاهر شوند ناتوان‌اند.

غول جست‌وجو به مدیران چنین وب‌سایت‌هایی توصیه کرده به جای این که کاربران را به سایت‌های دیگری ارجاع دهند، پایگاه خود را به کار در تلفن همراه مجهز نمایند.

بر اساس این گزارش، اگر چه پیاده شدن چنین شیوه‌ای باعث صرفه جویی در زمان وبگردی می‌شود ولی این رویکرد هشداردهنده گوگل صرفاً از سر دلسوزی برای کاربران نیست زیرا آنطور که خود غول جست‌وجو گفته، عملکرد این سایت‌های ارجاع‌دهنده، بعضاً مشکلاتی در الگوریتم خزش، ایندکس و رتبه‌بندی گوگل به وجود می‌آورد.

علاوه بر این برخورد قهرآمیز با چنین صفحات اینترنتی، گوگل را در ایندکس و رتبه‌بندی بهتر و دقیق‌تر وب‌سایت‌ها کمک کرده و این امر درآمد بیشتری برای این شرکت آمریکایی به ارمغان می‌آورد.
 
کد مطلب: 30847
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
افرین. واقعا این گوگل چقدر هوای کاربران رو دارد. با اینکه بسیاری از محصولاتش را به رایگان در اختیار ما گذاشته. تازه ان هم بصورت رایگان.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام