۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۰

برگزاری نمایشگاه دانش بنیان در اربیل: گامی به سوی گسترش روابط کشور با اقلیم کردستان

ایتنا - اکنون بیش از پنج سال است که روابط دوجانبه بین ایران و اقلیم کردستان روند روبه رشدی داشته و برگزاری چنین نمایشگاهی قدمی بزرگ در راستای پیشبرد هرچه بیشتر روابط دوجانبه ایران و اقلیم کردستان خواهد بود.


اولین نمایشگاه صادرات کالاها و خدمات فناوری نوین و دانش بنیان صبح امروز با حضور مقامات ایرانی و اقلیم کردستان در اربیل عراق آغاز به کار کرد.


به گزارش ایتنا از ستاد خبری نمایشگاه، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور استاندار اربیل و وزیر صنعت اقلیم کردستان برگزار شد؛ علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: حدود ۸۰ شرکت ایرانی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های خود در زمینه فناوری‌های نوین و دانش بنیان در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر و بخصوص دولت جدید ایران در سال جاری توجه ویژه‌ای به مسائل علمی و فناوری داشته است، گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی ظرفیت تولید و صادرات کالا و خدمات فناوری نوین و دانش بنیان را دارند که قابلیت رقابت با کشورهای دیگر را دارد. از آنجا که در منطقه اقلیم کردستان نیاز به فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات به چشم می‌خورد، امیدواریم که با برگزاری این نمایشگاه صادرات کالاهای فناوری نوین و دانش بنیان به این منطقه افزایش یابد.

سید عظیم حسینی سرکنسول ایران در اربیل نیز با ابراز امیدواری در خصوص اینکه این نمایشگاه به بهبود روابط دو کشور منجر شود، عنوان کرد: اکنون بیش از پنج سال است که روابط دوجانبه بین ایران و اقلیم کردستان روند روبه رشدی داشته و برگزاری چنین نمایشگاهی قدمی بزرگ در راستای پیشبرد هرچه بیشتر روابط دوجانبه ایران و اقلیم کردستان خواهد بود.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز به بهبود روابط سیاسی بین اقلیم کردستان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با رفع موانع و مشکلات موجود شاهد گسترش روابط اقتصادی باشیم.
 
کد مطلب: 30844
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام