۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۸

سال آینده "تلفن‌همراه" پرجمعیت‌ترین کشور جهان می‌شود

ایتنا - پیش‌بینی می‌شود که بین سال‌های 2014 و 2015 میلادی تعداد مشترکان موبایلی جهان با میانگین رشد ثابت 7 درصد افزایش یابد.
سال آینده "تلفن‌همراه" پرجمعیت‌ترین کشور جهان می‌شود


شرکت اریکسون پیش‌بینی کرده است که تعداد دستگاه‌های موبایلی مبتنی بر فناوری M2M تا سال ۲۰۱۹ میلادی بین ۳ تا ۴ برابر افزایش یابد.


به گزارش ایتنا از رایورز، در گزارش آمریکای این شرکت مخابراتی آمده است که پایان سال ۲۰۱۳ میلادی حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه الکترونیکی همراه مبتنی بر فناوری M2M در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گرفتند که پیش‌بینی می‌شوند طی ۵ سال آینده این رقم تا ۸۰۰ میلیون دستگاه هم افزایش پیدا کند.

در حالی که بیشتر دستگاه‌های موبایلی M2M کنونی مبتنی بر سیستم مخابراتی GSM عرضه می‌شوند، این فرآیند از سال ۲۰۱۶ میلادی تغییر می‌کند و در آن زمان فناوری‌های 3G و 4G بخش اعظم دستگاه‌های M2M را از آن خود می‌کنند.

فناوری M2M که در اصل به صورت "ماشین به ماشین" خوانده می‌شود برای دستگاه‌هایی مورد استفاده قرار می گیرد که به صورت بی‌سیم و سیمی استفاده می‌شوند و از این طریق با دیگر دستگاه‌های الکترونیکی ارتباط برقرار می‌کنند.


اما همه تحولات دنیای موبایلی مربوط به این دستگاه‌ها نمی‌شود و پیش‌بینی شده است که در سال ۲۰۱۵ میلادی جمعیت موبایلی جهان از تعداد ساکنان کره خاکی بیشتر شود تا به عبارت دیگر "تلفن همراه" عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان را از آن خود کند.

پیش‌بینی می‌شود که بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی تعداد مشترکان موبایلی جهان با میانگین رشد ثابت ۷ درصد افزایش یابد و تنها در سه ماهه نخست این سال ۱۲۰ میلیون مشترک جدید به مجموع موبایل‌داران جهان اضافه شود.

مشترکان سرویس‌های پهن‌باند موبایلی نیز به نسبت افزایش میابند و با این روند احتمال می‌رود که در سال ۲۰۱۹ میلادی ۷.۶ میلیارد مشترک سرویس‌های پهن‌باند موبایلی از این خدمات بهره‌مند شوند که این رقم بیش از ۸۰ درصد از تمام مشترکان تلفن همراه در جهان را شامل می‌شود.


پیش‌بینی شده است که از هم‌اکنون تا سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد گوشی‌های هوشمندی که در سراسر جهان فروخته می‌شوند از تمام گوشی‌های معمولی موجود در بازار جهانی فراتر می‌رود و در سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد آن خواهیم بود که بیش از ۵.۶ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

در اروپا تعداد مشترکانی که از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند در سال ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۷۶۵ میلیون نفر می‌رسد و در سال ۲۰۱۹ تعداد گوشی‌های هوشمند موجود در اروپا از تعداد ساکنان این قاره بیشتر می‌شود.

طبق آمار موجود ۶۵ درصد گوشی‌هایی که در فصل نخست سال ۲۰۱۴ میلادی در سراسر جهان فروخته شد، هوشمند بود که البته این رقم همچنان رو به افزایش است.

کد مطلب: 30789
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام