۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۶

اپل برای محصولات خود زبان برنامه‌نویسی اختصاصی عرضه کرد

ایتنا- گویا کمپانی اپل همیشه منحصربه فرد بودن را برمی‌گزیند، حتی در انتخاب زبان برنامه‌نویسی!
اپل برای محصولات خود زبان برنامه‌نویسی اختصاصی عرضه کرد


شرکت اپل که قصد دارد کم‌کم سیستم قدیمی Objective-C را بازنشسته کند، زبان برنامه‌نویسی جدیدی را با نام Swift معرفی کرد و توضیح داد که این فناوری برای تولید ابزارها و برنامه‌های مخصوص دستگاه‌های مبتنی بر iOS و رایانه‌های Macintosh مورد استفاده قرار می‌گیرد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از سايت خبري Techworld.com، زبان برنامه‌نویسی Swift که در شرکت اپل طراحی شده بسیار آسان و کاربردی طراحی شده است و آن را می‌توان مشابه زبان‌های برنامه‌نویسی Python و JavaScript دانست.

این در حالی است که سرعت و انعطاف‌پذیری این سیستم را هم می‌توان با ابزارهایی مانند ++C مقایسه کرد.

"تیم کوک"(Tim Cook) مدیرعامل شرکت اپل که در جریان برگزاری کنفرانس WWDC با معرفی این محصول همگان را شگفت‌زده کرد، توضیح داد: «برنامه Swift بسیار سریع و البته مدرن است. این زبان برنامه‌نویسی برای افزایش ایمنی ساخته شده است و سطحی از تعامل و توسعه برنامه‌ها را در اختیار شما می‌گذارد که پیش از این مشاهده نکرده بودید».

کوک توضیح داد که Swift طراحی شده است تا بخش‌های داخلی زبان‌های برنامه‌نویسی برای حذف پیغام‌های خطا را از میان بردارد.
این برنامه ساختارهای مدرن از جمله ابزارهای عمومی،‌ ابزارهای بستن، سیستم‌های انبساطی، سیستم‌های بازگشت چندگانه، فعالیت بیش از اندازه اپراتوری و هر آنچه که مربوط به کاهش زمان برنامه‌نویسی می‌شود را در خود جا داده است.

لازم به ذکر است که بسیاری از توسعه‌دهندگان ابزارهای اپل به محض شنیدن خبر مربوط به Swift این زبان برنامه‌نویسی را بسیار مورد استقبال قرار دادند.

زبان برنامه‌نویسی قبلی اپل که Objective-C نام دارد در دهه ۱۹۸۰ ساخته شد و پس از آنکه شرکت NeXT "استیو جابز"(Steve Jobs) در سال ۱۹۹۶ توسط اپل خریداری شد، محصول یاد شده در اختیار این شرکت قرار گرفت.
کد مطلب: 30783
نام شما
آدرس ايميل شما