۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۶

اچ پی ۱۶ هزار عنوان شغلی خود را حذف می‌‏کند

ایتنا- کمپانی اچ.پی به دلیل کاهش دادن هزینه‌ها تصمیم به حذف چندین هزار عنوان شغلی خواهد کرد.
اچ پی ۱۶ هزار عنوان شغلی خود را حذف می‌‏کند


شرکت اچ‏.پی اعلام کرده است در سه ماهه گذشته توانسته سود خود را افزایش دهد، اما تصمیم دارد ۱۶ هزار عنوان شغلی خود را حذف کند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏سایت computerworld، شرکت هاولت پاکارد که به اختصار از آن با عنوان اچ پی یاد می‌‏شود اعلام کرده است در سه ماهه منتهی به ۳۰ آوریل توانسته است به سود خالص ۲۷. ۱ میلیارد دلاری دست یابد.

این رقم ۱۸ درصد بیشتر از سود خالص این شرکت در دوره مشابه سال گذشته است. درآمد ناخالص گوگل نیز در این دوره ۳. ۲۷ میلیارد دلار اعلام شده است که ۱ درصد کمتر از سال گذشته است.

این شرکت در بخش سیستم‏‌های رایانه‏‌ای مثل لپ‌‏تاپ و رایانه‏‌های شخصی توانسته است درآمدهای خود را با ۷ درصد رشد به ۱۷. ۸ میلیارد دلار افزایش دهد.

مدیر عامل اچ پی گفته است افزایش مهاجرت از محیط ویندوز ایکس پی به نسخه‌‏های بالا‌تر این سیستم عامل به رشد درآمدهای این بخش کمک قابل توجهی کرده است و انتظار می‌‏رود این روند در ۱۸ ماه آینده ادامه داشته باشد. این شرکت در سایر بخش‏‌ها، از جمله در بخش خدمات کسب و کار‌ها با کاهش درآمد مواجه شده است.

اچ.پی علیرغم افزایش سود خود در این دوره اعلام کرده است قصد دارد بین ۱۱ هزار تا ۱۶ هزار عنوان شغلی خود را تا ماه اکتبر سال آینده حذف کند تا بتواند هزینه‏های خود را کاهش دهد و نیروی کار خود را رقابت‏‌پذیر‌تر کند.
این شرکت دو سال قبل اعلام کرده بود قصد دارد با کاهش عناوین شغلی زمینه را برای افزایش سود خود فراهم کند.

اچ.پی از آن زمان به بعد ۳۴ هزار عنوان شغلی خود را حذف کرده است و با احتساب این ۱۶ هزار شغل نیز تعداد عناوین شغلی حذف‏ شده خود را به ۵۰ هزار عدد خواهد رساند. این رقم معادل ۱۵ درصد کل نیروی کار شرکت اچ پی است.

اچ.پی انتظار دارد حذف این عناوین شغلی باعث صرفه‏‌جویی یک میلیارد دلاری در هزینه‌‏های این شرکت شود. مدیران این شرکت انتظار دارند با حذف این مشاغل بتوانند در فناوری‏های جدید بیشتر سرمایه‌‏گذاری کنند.

مگ ویتمن، مدیر عامل اچ.پی در این باره گفته است: هیچ شرکتی دوست ندارد نیروی کار خود را کاهش دهد، اما واقعیت این است که اچ.پی ناچار است دیوانه‌‏وار به فکر بهبود مداوم ساختار هزینه‏‌های خود باشد.
کد مطلب: 30678
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام