۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱

گوگل ماشین ترجمه خود را هوشمند‌تر می‌‏کند

ایتنا- اپلیکیشن کمپانی Quest Visual قادر است کلماتی را که تصویر آنها از طریق دوربین ثبت شده به زبانی دیگر ترجمه کند.
گوگل ماشین ترجمه خود را هوشمند‌تر می‌‏کند


گوگل قصد دارد با خرید شرکت کِست ویژوال (Quest Visual) خدمات ماشین ترجمه خود را که گوگل ترنسلیت نامیده می‌‏شود، هوشمند‌تر کند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏‌سایت pcworld، شرکت کست ویژوآل روز جمعه اعلام کرده است که در حال پیوستن به شرکت گوگل است و قصد دارد فناوری‏‌های خود را در اختیار این غول جستجوگر قرار دهد.

کست ویژوآل توسعه‏‌دهنده یک اپلیکیشن ویژه ترجمه به نام لنز وُرد (Lens Word) است که قادر است با عکس‏برداری از کلمات و عبارات مختلف آن‌ها را ترجمه کند. این اپ که بر روی ابزارهای همراه قابل نصب است با لنز دوربین کار می‌‏کند و قادر به شناسایی واژگانی است که تصویر آن‌ها از طریق لنز ثبت می‌‏شود.

شرکت گوگل هنوز درباره این خبر به صورت رسمی اظهار نظر نکرده است و جزئیات بیشتری از معامله این دو شرکت نیز منتشر نشده است.

اپلیکیشن کست ویژوآل در حال حاضر بر روی ابزارهای تحت سیستم‌‏عامل آی او اس اپل، اندروید و حتی عینک هوشمند گوگل قابل نصب است.
این نرم‌‏افزار قادر است واژگانی را که تصویر آن‌ها از طریق دوربین ثبت شده است در آن واحد از زبانی به زبانی دیگر ترجمه کند، بی‌‏آنکه برای این کار نیازی به اتصال به شبکه ارتباطی خاصی داشته باشد.

کاربران معمولاً از این نرم‏‌افزار برای ترجمه واژگان و عباراتی که در حین سفر بر روی تابلو‌ها و منوهای مختلف می‌‏بینند، استفاده می‌‏کنند.

این نرم‌‏افزار در حال حاضر زبان‏‌های مختلفی مثل اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی و روسی را حمایت می‌‏کند. شرکت کست ویژوآل اعلام کرده است دانلود این نرم‌‏افزار و بسته‌‏های زبانی آن تا زمانی که فرایند انتقال این فناوری به گوگل تکمیل شود، رایگان خواهد بود.

شرکت گوگل در حال حاضر اپلیکیشنی به نام Goggle دارد که همانند نرم‌‏افزار شرکت کست ویژوآل قادر به خواندن متون و ترجمه آن‌ها است. اما به نظر می‌‏رسد گوگل با خرید نرم‏‌افزار جدیدی در این حوزه قصد دارد فناوری‏‌هایی از این دست را ارتقا دهد.

گفتنی است شرکت گوگل به خرید شرکت‏‌های کوچک و نوپا و ادغام فناوری‏ آن‌ها در خدمات خود علاقه زیادی دارد.
کد مطلب: 30609
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
شرکت گوگل در حال حاضر اپلیکیشنی به نام Goggle دارد
یعنی چه؟!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام