۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱

یک‌سوم گوشی‌های جهان در چین تولید می‌شوند

ایتنا - از بین ۱۰ شرکت برتر تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴ میلادی ۵ شرکت چینی بودند.
یک‌سوم گوشی‌های جهان در چین تولید می‌شوند


مرکز تحقیقاتی Canalys Research در گزارش جدید خود اعلام کرد که طی سه ماه نخست از سال جاری میلادی در مجموع ۲۷۹.۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار جهانی فروخته شده است.


به گزارش ایتنا از رایورز، این مرکز ضمن اعلام گزارش یاد شده توضیح داد که در این فصل میزان فروش گوشی‌های هوشمند نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۹ درصدی را تجربه کرده است و در مقابل نسبت به فصل پایانی سال ۲۰۱۳ میلادی ۵ درصد کمتر شده است.

در این دوره زمانی سه ماهه ۸۱ درصد گوشی‌های هوشمند عرضه شده در جهان مبتنی بر اندروید بودند و دو سیستم‌عامل iOS و ویندوز فون هم به‌ترتیب ۱۶ و ۳ درصد بازار جهانی را تصاحب کردند.

شرکت سامسونگ در این دوره زمانی توانست عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در جهان را حفظ کند و ۳۱ درصد بازار جهانی را به خود اختصاص دهد و اپل هم با ۱۶ درصد پس از آن قرار بگیرد.

البته در این سه ماه شرکت‌های چینی بسیار فعال بودند و از ۱۰ شرکت برتر گوشی‌ساز در جهان ۵ شرکت چینی بودند.


طبق آمار موجود در این لیست رتبه سوم به هوواوی اختصاص یافت، لنوو چهارم شد، Xiaomi رتبه ششم را به‌دست آورد، Yulong هشتم شد و شرکت ZTE هم در جایگاه نهم ایستاد.

مرکز Canalys اعلام کرد که کشور چین هم‌اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود و در حال حاضر ۳۵ درصد گوشی‌های هوشمند جهان چینی هستند.

کشور آمریکا از این نظر در رتبه دوم ایستاده است و گفته می‌شود که ۱۲ درصد گوشی‌های هوشمند تولید شده در جهان هم مربوط به این کشور می‌شوند.


کشور چین به تنهایی در فصل نخست سال جاری میلادی ۹۷.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش رساند که البته این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳ درصدی را نشان می‌داد.

در فصل نخست ۲۰۱۴ رشد فروش گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر بزرگ‌تر از ۵ اینچ ۳۶۹ درصد اعلام شد و بیشترین رشد در این بازار به این گوشی‌ها اختصاص یافت.

گوشی‌هایی که نمایشگر بزرگ‌تر از ۵ اینچ دارند هم‌اکنون ۳۴ درصد بازار جهانی را از آن خود کرده‌اند که این رقم برای بازار چین ۳۹ درصد و برای منطقه آسیا پاسیفیک ۴۳ درصد گزارش شده است.
 
کد مطلب: 30514
نام شما
آدرس ايميل شما


مهدی
feedback
ای کاش این چین نابود میشد که اقتصاد جهان رو فلج کرده با این جنس های بدرد نخورش ...
گوشی میخری 2میلیون و نیم 2روز بعدش میسوزه :| این است اقتصاد پویا از نوع چینی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام