۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۲

نیمی از نوجوانان به اینترنت معتاد هستند

ایتنا - 46 درصد دختران نوجوان اعلام کرده‌اند که در بسیاری از موارد احساس می‌کنند به اینترنت اعتیاد دارند و 36 درصد پسران هم حس مشابه را تجربه کرده‌اند.
نیمی از نوجوانان به اینترنت معتاد هستند


تقریبا نیمی از تمام نوجوانانی که در سنین ۱۴ و ۱۵ سالگی به‌سر می‌برند شخصا به این نتیجه رسیده‌اند که به اینترنت معتاد شده‌اند و سه‌چهارم آنها هم به هنگام شب همراه با لپ‌تاپ‌، تلفن‌همراه و تبلت متصل به اینترنت به خواب می‌روند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم، از بین آنهایی که همراه با دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت خود به خواب می‌روند، تعداد بسیاری از نوجوان در این شرایط به برقراری ارتباط با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند و یا فیلم‌های ویدیویی را تماشا می‌کنند.

این مطالعه روی بیش از ۲۲۰۰ دانش‌آموز در انگلستان و اسکاتلند انجام شد و کارشناسان دریافتند که از هر ۱۰ دختر نوجوان ۴ نفر اینترنت را به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط و حضور در شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌دهند.

این نظرسنجی را مرکز Tablets for Schools انجام داد و در پایان اعلام کرد که کمتر از یک‌سوم دانش‌آموزانی که همراه با دستگاه اینترنتی خود به خواب می‌روند ادعا می‌کنند که این کار را برای انجام تکالیف مدرسه انجام می‌دهند.

طبق آمار موجود، ۴۶ درصد دختران نوجوان اعلام کرده‌اند که در بسیاری از موارد احساس می‌کنند به اینترنت اعتیاد دارند و ۳۶ درصد پسران هم حس مشابه را تجربه کرده‌اند.

 
البته گفته می‌شود که اعتیاد پسران نوجوان بیشتر در زمینه انجام بازی‌های رایانه‌ای دیده می‌شود و سنی که این قبیل اعتیادها بیشتر در آن دیده می‌شود، ۱۰ سالگی خواهد بود.

در حالی که ۴۹ درصد از نوجوانان ۱۴ و ۱۵ ساله همراه با دستگاه اینترنتی خود به خواب می‌روند، ۷۷ درصد نوجوانان ۱۱ ساله این دستگاه را داخل تختخواب می‌برند.
 
کد مطلب: 30475
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام